- Berichten
- 8
- Waarderingsscore
- 0
Goedemorgen forumleden,
Ik ben hier nieuw, Ik bedacht me om me tog voor dit forum maar eens aan te melden aangezien ik op zoek ben naar een gti. Jullie zijn de mensen die er ''verstand van hebben''. Ik ben 19 jaar oud en op zoek voor mijn eerste auto.. Mijn intresse voor de 106 komt van Eart een bekende op dit forum en klasgenoot.
Ik heb deze Gti gespot op Mp.. Hij vond het wel een mooie maar ik heb nog mijn vraagtekens???
Hier een linkje Marktplaats.nl > Peugeot 106 1.6 GTI 16V s16 1997 Vol leer!! Airco!! Super! - Auto's - Peugeot is deze auto bekend?
Hij heeft 235.000 km gelopen en de vraagprijs is 3500 incl. audio... Nou vind ik dit wat aan de hoge kant gezien de km stand en jaartal etc. Maar hij heeft wel onderhoud gehat van merkgarage etc...
Eart heeft mij een aantal dingen gezegd waar ik op moet letten (nog aanvullingen)
- Koppaking, kenmerken: hoge temperaturen en olie/smurrie op het blok tussen onderblok en de kop
- Achteras, kijken of de wielen er recht onder staan aan de achterkant
- Roest bij de carroserie boven de achterklep bij het rubber, hebben veel 106jes last van
- Olielekkage, kijk onder de auto waar die geparkeerd heeft ter hoogte van het blok en kijk met de kap open goed naar olielekkage en smurrie.
- Banden, hoe nieuw zijn die, een band heeft een leven van 8mm(nieuw) tot aan 2mm (zo goed als op), een setje nieuwe banden kost je zo 300,-.
- Hoe nieuw zijn de remblokjes, is niet heel duur maar toch handig om te weten
- Trilling in het stuur!: velg kan dan krom zijn, als ie alleen trilt bij remmen zijn de remschijven vaak krom.
- Alle metertjes en lampjes checken, als een metertje op de tellerunit het niet doet is vaak klote te repareren
- Letten op niet achtelijk hoge water en olie temperatuur (tegen het rode/in het rode), oorzaak kan van alles zijn
- Motorstoringslampje, als die aan is tijdens het rijden is er ergens iets niet goed: navragen! kan van alles zijn (ook iets kleins)
- Vragen naar oliegebruik, een klein beetje olie gebruik is normaal bij een oudere auto maar teveel is niet goed
- Vragen naar alle rekeningen van onderhoud, hoe meer speciaal onderhoud; koppakking, distributieriem etc. hoe beter, dat hoeft voorlopig dus niet (of nooit meer) gedaan te worden.
- Vragen naar mankementen of andere gebreken aan de auto
Ik ben hier nieuw, Ik bedacht me om me tog voor dit forum maar eens aan te melden aangezien ik op zoek ben naar een gti. Jullie zijn de mensen die er ''verstand van hebben''. Ik ben 19 jaar oud en op zoek voor mijn eerste auto.. Mijn intresse voor de 106 komt van Eart een bekende op dit forum en klasgenoot.
Ik heb deze Gti gespot op Mp.. Hij vond het wel een mooie maar ik heb nog mijn vraagtekens???
Hier een linkje Marktplaats.nl > Peugeot 106 1.6 GTI 16V s16 1997 Vol leer!! Airco!! Super! - Auto's - Peugeot is deze auto bekend?
Hij heeft 235.000 km gelopen en de vraagprijs is 3500 incl. audio... Nou vind ik dit wat aan de hoge kant gezien de km stand en jaartal etc. Maar hij heeft wel onderhoud gehat van merkgarage etc...
Eart heeft mij een aantal dingen gezegd waar ik op moet letten (nog aanvullingen)
- Koppaking, kenmerken: hoge temperaturen en olie/smurrie op het blok tussen onderblok en de kop
- Achteras, kijken of de wielen er recht onder staan aan de achterkant
- Roest bij de carroserie boven de achterklep bij het rubber, hebben veel 106jes last van
- Olielekkage, kijk onder de auto waar die geparkeerd heeft ter hoogte van het blok en kijk met de kap open goed naar olielekkage en smurrie.
- Banden, hoe nieuw zijn die, een band heeft een leven van 8mm(nieuw) tot aan 2mm (zo goed als op), een setje nieuwe banden kost je zo 300,-.
- Hoe nieuw zijn de remblokjes, is niet heel duur maar toch handig om te weten
- Trilling in het stuur!: velg kan dan krom zijn, als ie alleen trilt bij remmen zijn de remschijven vaak krom.
- Alle metertjes en lampjes checken, als een metertje op de tellerunit het niet doet is vaak klote te repareren
- Letten op niet achtelijk hoge water en olie temperatuur (tegen het rode/in het rode), oorzaak kan van alles zijn
- Motorstoringslampje, als die aan is tijdens het rijden is er ergens iets niet goed: navragen! kan van alles zijn (ook iets kleins)
- Vragen naar oliegebruik, een klein beetje olie gebruik is normaal bij een oudere auto maar teveel is niet goed
- Vragen naar alle rekeningen van onderhoud, hoe meer speciaal onderhoud; koppakking, distributieriem etc. hoe beter, dat hoeft voorlopig dus niet (of nooit meer) gedaan te worden.
- Vragen naar mankementen of andere gebreken aan de auto