Frustratietopic deel 10

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Seriële poort, is dat niet iets uit de vorige eeuw of zo? iets van RS232?
In mijn beleving was dat de enige poort aan de achterkant van de PC die nooit gebruikt werd, i.t.t. de parallelle poort waarvan er 2 of 3 bijgeplaatst werden.
Maar hoe doe je dat @ray ? uitlezen via BT? heeft het dan nog iets met Lexia te maken?
En kan je daarmee dan ook nog de wat minder dagelijkse dingen doen als inleren contactsleutel of softwareupdate-automaatbak?

Laatst bewerkt:

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Seriële poort, is dat niet iets uit de vorige eeuw of zo? iets van RS232?
In mijn beleving was dat de enige poort aan de achterkant van de PC die nooit gebruikt werd, i.t.t. de parallelle poort waarvan er 2 of 3 bijgeplaatst werden.
Maar hoe doe je dat @ray ? uitlezen via BT? heeft het dan nog iets met Lexia te maken?
En kan je daarmee dan ook nog de wat minder dagelijkse dingen doen als inleren contactsleutel of softwareupdate-automaatbak?
Ik heb geen standaard ECU meer, maar een VEMS. Hier zit een RS232 connector aan. Hierop heb ik een bluetooth adapter: VEMS Bluetooth Adapter

En je kan er eigenlijk alles mee doen wat je wilt. Het is tenslotte de bedoeling dat je motor er mee wordt aangestuurd. Tot op zekere hoogte kan ik mijn weg er in vinden, maar op den duur wordt het mij ook te ingewikkeld en blijf ik liever van de mapping af om het over te laten aan mensen die er wél verstand van hebben, zoals DP engineering.
Bluetooth gebruik je eigenlijk alleen maar om verbinding te maken met een telefoon. Daar is een app voor genaamd VEMStune waarmee je dashboards kan maken. Wat screenshots hier: Vems.hu - Screenshots from VemsDisplay

Het is dan ook vrij makkelijk om een dashboard te maken van een tablet. Had nog eens het idee om dat mooi in het dashboard te integreren, maar ik zit al een tijdje te dubben om de auto te verkopen, dus dergelijke projectjes komen niet echt van de grond.

Waarderingsscore
584
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Ik geloof je direct @Noël , 't is alleen bij mij nooit voorgekomen, in een grijs verleden had ik 3printers, een CD brander en een tapestreamer en die hadden allemaal een parallelle poort nodig, gelukkig kon de tapestreamer doorgelust worden.

Waarderingsscore
584
Een CD Brander, dat klinkt nu al ouderwets ondanks dat ik er 10 Jaar geleden nog bijna dagelijks gebruik van maakte 😂

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Denk dat ik die vrij vroeg had, als ik het goed heb waren die eerste CD's 670 mb, het duurde maar even totdat er 700 mb schijven kwamen en die waren dus gelijk niet meer leesbaar of brandbaar.:mad::( (behalve in de kachel) :)

Waarderingsscore
584
670mb heb ik niet bewust meegemaakt denk ik, en ik was als kind zijnde al heel druk met computers 😅
Ik had als bijkomend voordeel dat mn vader in de IT werkte, dus wij hadden eigenlijk altijd wel het laatste van het laatste in huis hadden op het gebied van PCs. Ik denk dat ik een Jaar of 6 was toen ik op eigen houtje Windows op mn PC installeerde 😅

Waarderingsscore
584
Na 8 Jaar op dit forum heb ik nog steeds geen idee hoe oud je bent henk 😂

Puck

Donateur
Waarderingsscore
234
Fase 1 Accent 1.1
ARGH! Ik MOET even delen wat mij dit weekend overkwam:

In het dorp (2 km verderop) kreeg ik de tip dat er een 1998 1.6 vtR te koop stond. Stiekem denk ik dat dat de bijzonderste zijn, juist omdat die maar weinig geleverd is. (Jaja, ik weet het een Saxo....)

Ik er naar toe en de beste jongen vroeg er 1000 Euro voor, geen nieuwe, maar wel een prima auto zei hij nog door de telefoon:
- Meer olie en koelvloeistof rondom het blok dan in het blok
- Scheef remmend, scheef trekkend, scheef op zijn wielen
- Interieur goor/stuk, hemel uitgescheurd om het dakraam 'te repareren'
- Laat staan alle meuk die er verder opgebouwd/schroeft was, ...
- Kofferbak rot
- Koppeling bijna door

Ik ben gillend weggerend na een proefritJE. Ja het was een potentiële diamant, maar met serieus werk. De prijs zakte naar 600 Euro, maar zelfs voor de voor de sloopprijs moet ik er hard over nadenken... :cry:

OJA, ... die middag is hij verkocht, want het moest het weekend weg zijn. Ik hoop dat de prijs een sloopprijs was, maar ik vrees het niet ...

Waarderingsscore
584
Dat krijg je er van als je voor een Saxo gaat. Eigen schuld! :p

Puck

Donateur
Waarderingsscore
234
Fase 1 Accent 1.1
Zo helpen de Saxo's zichzelf de wereld wel uit! 🤣🤣

#nietzogemeenhe;)

Waarderingsscore
232
Fase 2 XS 1.1
Waarom is het op dit soort momenten dat de ruitenvloeistof op is...
IMG_20220317_000304.jpg

Lijkt wel of ik een offroad sessie gedaan heb

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Niet te bevatten!
De huisleverancier voor PSA voor wat betreft de banden, Michelin dus, levert de maten 145/155/165 /70R13 niet meer.:(

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Niet te bevatten!
De huisleverancier voor PSA voor wat betreft de banden, Michelin dus, levert de maten 145/155/165 /70R13 niet meer.:(
o jee, heb hier ook nog 145/70 op m'n fase1, gelukkig zijn ze nog redelijk goed. Snel nog wat reststock zoeken ?

Waarderingsscore
584
Tijd voor een upgrade dus! Want zeg nou zelf @henkr, 22 inch chrome velgen staat toch prachtig onder je 1.0!?

N22_Chrome_300.png

• Haha
Waarderingen: Puck
Bovenaan