Vraag Niet starten bij warme motor

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.0
Vorige week radiotor vervangen van 106. Daarvoor was er al paar dagen het probleem met niet willen starten. Als motor koud is start start ding eigenlijk vrij snel. Gisteren ook weer starten lopen. Ronde gereden, stationair laten lopen tot fan aansloeg en daarna nog koelvloeistof gecontroleerd of nu alles dicht zit.
Toen weer proberen te starten. Niks nada noppes. Pas na lang doorstarten en gas onderin of pompen lijkt hij aan te slaan. Ook ruik ik benzinelucht. Normaal lukt het wel op deze manier en kan ik er mee rijden. Echter mijn vriendin rijd er het meest in en die krijgt het niet voor elkaar. Is ook geen doen zo.

Tot op heden heb ik temperatuursensor vervangen, nieuwe bougies, stappenmotor doet zijn werk als hij eenmaal loopt.

Zou het de krukkenassensor kunnen zijn?

Waarderingsscore
584
Ik zou dit niet in een krukassensor zoeken. Welke temperatuursensor heb je vervangen?

Waarderingsscore
584
Wat voor motor heb je sowieso? Met de groene sensor heb je in elk geval de goede vervangen. De inlaatluchttemperatuursensor zit bij een GTi vlak voor de gasklep in het gasklephuis. Bij andere motorisaties zou ik even voor je kunnen kijken in servicebox.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.0
Deze motor. 1.0 Peugeot 106 II

maxresdefault.jpg

Krukkenas-sensor even vervangen door een andere (gratis van de sloop waar ik regelmatig kom :D). Tenzij deze ook stuk is gaf dat geen verbetering. Motor startte direct want koud. Loopt prima stationair. Rondje gereden. Motor uit. Niet meer starten... Alleen na heeeel lang doorstarten en pompen/gassen wil hij op bepaald moment aanslaan met veel moeite.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
dacht dat bij die oudere monopoint injecties de luchttempsonsor in het inlaatstuk zit, dat groot rond alu-stuk, binnenkant zichtbaar nadat het luchtfilterhuis eraf is. Maar niet zeker of die vervangbaar is bij die types.
Ook eens controleren of alle slangetjes goed in het luchtfilterhuis zitten ?

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.0
dacht dat bij die oudere monopoint injecties de luchttempsonsor in het inlaatstuk zit, dat groot rond alu-stuk, binnenkant zichtbaar nadat het luchtfilterhuis eraf is. Maar niet zeker of die vervangbaar is bij die types.
Ook eens controleren of alle slangetjes goed in het luchtfilterhuis zitten ?
Je bedoelt van bovenaf gezien dat je direct op de gasklep kijkt?

Slangetjes heb ik al tig keer nagelopen. Allemaal in orde en sluiten goed aan vziw.

Motor lijkt, eenmaal warm en dan stoppen en weer proberen te starten, verzopen.
Na verloop van tijd start hij weer, afgekoeld of de teveel aan benzine in carburateur verdwenen.

Waarderingsscore
584
Een carburateur is het sowieso niet. Het is een monopoint injectiehuis.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.0
Een carburateur is het sowieso niet. Het is een monopoint injectiehuis.
? Klopt. Roep nogal snel carburateur. Jaren met oude Vespa's gewerkt met carburateur. ?

Ben wat verder gaan kijken over wat Scatt aangaf. Motor startte vandaag weeg zonder problemen. Eenmaal warm weer niet. Stekker van de luchttempsensensor eraf gehaald. En dan start hij dus wel. Loopt dan niet heel geweldig, maar waarschijnlijk niet zo raar als die stekker er afligt.

Waarderingsscore
584
Ik vraag me even af of dat een monopoint een MAP sensor heeft, die werkt namelijk weer samen met de IAT (inlaatluchttemp)

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Veel 1.1's hebben wel een M.A.P. sensor (Magneti-Marelli), mijn 1.0 heeft hem niet ( Bosch systeem met gaskleppositiesensor)
en als ik naar Dennis zijn foto van de motorruimte kijk zie ik daar het slangetje van de sensor ook niet.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.0
Veel 1.1's hebben wel een M.A.P. sensor (Magneti-Marelli), mijn 1.0 heeft hem niet ( Bosch systeem met gaskleppositiesensor)
en als ik naar Dennis zijn foto van de motorruimte kijk zie ik daar het slangetje van de sensor ook niet.
Klopt. Heeft geen MAP-sensor. Me al rot naar gezocht... ? Ik ga morgen op de sloop op zoek naar relais voor brandstofpomp (die onder de ECU). Die schijnen ook nog weleens kapot te gaan of het maar half te doen. Staan 2 106jes op de sloop waar ik pas zag dat relais nog inzat. Die er allebei maar eens uittrekken.
Luchttempsensensor is samen met (tweedehands/sloop) injectiehuis al vervangen. Lijkt me stug dat van de originele en de vervanger ze allebei stuk zijn...
Afijn word vervolgd. ?

Waarderingsscore
584
Let bij het dubbelrelais wel even op het schema dat er op afgebeeld staat, er zijn twee verschillende types.

Waarderingsscore
0
Fase 2 Accent 1.0
Relais van de sloop. En jawel. Starten lopen. Kwartier rondgetuft. Motor uitgezet. En meteen weer starten! Nog wel tijdens het rijden en stationair lopen dat hij ineens zelf gas gaat geven of heel laag in de toeren en de stappenmotor die nogal bezig is. Ga er vanuit dat dit inleren is van ECU. Ding heeft dag zonder spannig gestaan. Ben benieuwd of dit echt het euvel was. Maar tot nu ziet er goed uit.

Oude relais heeft ook aan de bovenkant dat het de behuizing bol staat. Is daar binnenin denk ik toch iets niet helemaal goed meer.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Relais van de sloop. En jawel. Starten lopen. Kwartier rondgetuft. Motor uitgezet. En meteen weer starten! Nog wel tijdens het rijden en stationair lopen dat hij ineens zelf gas gaat geven of heel laag in de toeren en de stappenmotor die nogal bezig is. Ga er vanuit dat dit inleren is van ECU. Ding heeft dag zonder spannig gestaan. Ben benieuwd of dit echt het euvel was. Maar tot nu ziet er goed uit.

Oude relais heeft ook aan de bovenkant dat het de behuizing bol staat. Is daar binnenin denk ik toch iets niet helemaal goed meer.

goed gevonden :) Maar of een relais wel dan niet werkt bij warm/koud ??? Misschien diodes die erin zitten die raar gaan doen in de warme motorruimte ?

Bovenaan