Peugeot 106 1.4 XS Premium

Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Nou bij deze het dagboek van mijn (nieuwe) Peugeot 106.
Na een tijdje rond de hebben gekeken heb ik toch besloten om een 1.4 te halen, ik was al aan het kijken naar een andere auto omdat ik deze toch iets minder vermogen vindt hebben. Een 1.4 heeft net dat kleine beetje meer pit. Ik heb deze auto opgehaald in Brabant, woon zelf in Drenthe ( Meppel) Was een leuk tochtje, samen met een maatje van mij in zijn Peugeot 108 hebben we hem opgehaald.
wel mankeerd het ene en het andere:
Motorisch tip top alleen visuele mankementen!
- Linker verstralers kapot rechter doet het ook niet.
- Op het dak is de lak eraf/ versleten
- Zelfde geld voor de spoiler.
- Stuur versleten
- Bestuurders stoel is de bekleding eraf.
- Schakelpook verdomd veel spelling ( Heb al short shifter besteld)
Voor de rest ga ik de zwarte hemel inbouwen en de ramen weer tinten ( hoop dta het deze x wel goed gaat)

Hier een paar foto’s
Ook heb ik al JBL boxjes die ik voorin ga zetten, de huidige die erin zitten zijn nog origineel ( denk ik )

IMG_2595.jpeg

Bijlagen

• IMG_2603.jpeg
    IMG_2603.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 30
  • IMG_2604.jpeg
    IMG_2604.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 30
  • IMG_2599.jpeg
    IMG_2599.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 25
  • C76DBA73-F812-4B36-9723-990A7A31017D.jpeg
    C76DBA73-F812-4B36-9723-990A7A31017D.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 20
Waarderingsscore
94
Half leder interieur is dat standaard bij. Wees blij dat alleen je dak en spoiler blanke lak problemen hebben, want bij deze kleur is dat echt een kwaal en kan het de hele auto over gaan.

Speling op de pook los je niet op met een shortshifter. Of je schakelstangen zijn helemaal uitgelubberd, of de borgpen van de gaffel op de bak is uitgesleten.

Leuk projectje, met 'mankementen' die je goed zelf aan kunt pakken. Succes!

Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Half leder interieur is dat standaard bij. Wees blij dat alleen je dak en spoiler blanke lak problemen hebben, want bij deze kleur is dat echt een kwaal en kan het de hele auto over gaan.

Speling op de pook los je niet op met een shortshifter. Of je schakelstangen zijn helemaal uitgelubberd, of de borgpen van de gaffel op de bak is uitgesleten.

Leuk projectje, met 'mankementen' die je goed zelf aan kunt pakken. Succes!
Vaak is het de schakelstang ( altans bij mijn 1.1 heb ik dit ook opgelost met een nieuwe)
En een short shifter wil ik er zelf sws opzetten.
Aah en het beste is denk om de stof opnieuw te laten bekleden?
Dak ben ik nog niet helemaal over uit wat ik ermee ga doen. Of kaal schuren en een rode wrap eroverheen doen of opnieuw spuiten.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
ziet er goed uit ziet er super gaaf uit thijs.

Die spoilers kan je ook genoeg van op marktplaats vinden of natuurlijk een aftermarket spoiler kan ook altijd.
De verstralers werkte bij mij ook niet die waren niet goed ingeplugd (waarschijnlijk te dof voor apk) had ze ingeplugd en nu werken ze weer goed.

Oh ja vergeet ook niet ff onder je tappijt te checken of alles droog is. Die tip kon ik ook eerder gebruiken.

zijn er nog andere toekomst plannen voor de auto dan qua mods?

Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
ziet er goed uit ziet er super gaaf uit thijs.

Die spoilers kan je ook genoeg van op marktplaats vinden of natuurlijk een aftermarket spoiler kan ook altijd.
De verstralers werkte bij mij ook niet die waren niet goed ingeplugd (waarschijnlijk te dof voor apk) had ze ingeplugd en nu werken ze weer goed.

Oh ja vergeet ook niet ff onder je tappijt te checken of alles droog is. Die tip kon ik ook eerder gebruiken.

zijn er nog andere toekomst plannen voor de auto dan qua mods?
Top! dankjewel voor de tips, spoiler ga ik denk ik zwart wrappen of spuiten netzoals het dakje, of in een rode kleur die goed bij de lak past.
Verstralers moet ik nog even goed naar kijken 1 verstralers is sowieso helemaal kapot altans het kapje.

En de toekomst plannen zijn, andere luchtfilter erop heb nu eentje besteld ga eerst kijken hoe die bevalt als die niet bevalt bestel ik zon luchtfilter vanuit de UK. En ik ga er mee naar noorwegen dus een leuke roadtrip ermee.
Voor de rest ben ik nog van plan om de raampjes weer te tinten deze keer wel netjes. Ook zal de remmerij aangepast worden naar betere remmen.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Top! dankjewel voor de tips, spoiler ga ik denk ik zwart wrappen of spuiten netzoals het dakje, of in een rode kleur die goed bij de lak past.
Verstralers moet ik nog even goed naar kijken 1 verstralers is sowieso helemaal kapot altans het kapje.

En de toekomst plannen zijn, andere luchtfilter erop heb nu eentje besteld ga eerst kijken hoe die bevalt als die niet bevalt bestel ik zon luchtfilter vanuit de UK. En ik ga er mee naar noorwegen dus een leuke roadtrip ermee.
Voor de rest ben ik nog van plan om de raampjes weer te tinten deze keer wel netjes. Ook zal de remmerij aangepast worden naar betere remmen.
Dat dak zwart maken is zeker een leuke oplossing voor de spoiler en het lakprobleem.

Ik heb zelf ook een intake met een groot K&N luchtfilter uit de UK. Kost wat om goed te monteren en werkend te krijgen, maar het klinkt heel gaaf. Zou wel een versie nemen met kappen eromheen, zodat je geen warme lucht aanzuigt.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005784966363

Dit is dezelfde intake die ik heb, maar dan in "carbon look". Ik heb 'm helemaal zwart. Zwart is moeilijk te vinden bij dit type intake, daarom was hij bij mij zo duur. Ik zou deze set halen en er een K&N RU 0820 op zetten, die past perfect. Heb ik ook. (Je hebt dan nog een buisje en een stukje slang nodig.) Dan ben je voor ongeveer 100 euro klaar. Ik heb er zelf denk ik zo'n 240 euro voor betaald door invoerkosten en het omrekenen van Britse pond naar euro’s.

Voor het tinten van de ramen heb ik ook al iemand gevonden die 30% legaal kan tinten rondom, inclusief de voorruit, voor 240 euro. Dan is het net iets getint en blijft het binnen wat koeler.

Ik kreeg ook de tip dat remmen van een 206 of 306 ook passen op een 106.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
dat dak zwart maken is zeker een leuke oplossing van spoiler en je lak probleem.

Heb zelf ook een intake met een groot K&N luchtfilter uit de uk kost wel wat om goed te monteren en werkend te hebben kaar klinkt heel gaaf. zou er wel een halen die met kappen er omheen zodat je geen warme lucht hapt.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005784966363

dit is de zelfde intake die ik er op heb maar dan de "carbon look" ik heb hem helemaal zwart. zwart is moeilijk te vinden bij dit type intake daarom was hij zo duur voor mij zou deze set halen en dan een K&N RU 0820 er op zetten past perfect heb ik ook er in

ramen tinten heb ik ook al iemand voor gevonden die wilt 30% legaal tinten rondom ook voorruit voor 240 euro. dat hij heel iets getint is en minder warm binnen

heb de tip gekregen van iemand dat 206 en 306 remmen ook passen op een 106
Heb al een idee voor de luchtfilter alleen even kijken of het zo werkt,
Ramen tinten heb ik ook al wel een adresje weet nu ook hoe ik het zelf goed moet doen dus dat moet wel goedkomen.

• Leuk
Waarderingen: Sam

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
ben benieuwd. Hou ons op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Beste kleur ooit:)
Mee eens! Vindt de kleur veel mooier dan mn vorige 106! Alleen jammer van het dakje maar ben aan het kijken voor wrap folie in de zelfde kleur want mij en netjes spuiten is geen goede combo!
IMG_2571.jpeg

Waarderingsscore
104
Nee die is denk ik rond 2010 afgeschreven, eerst Enzo cup velgen en daarna de Stilauto 4+4 wat ik nu weer heb , nog 1 gehad zelfde kleur die met Oz racing.

En nog 1 van mij andere maat zelfde velgen :p

En nog een leuk filmpje uit die tijd haha :p
Post automatically merged:

Bijlagen

• Screenshot_20241204_171130_Chrome.jpg
    Screenshot_20241204_171130_Chrome.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20241003_180855_Chrome.jpg
    Screenshot_20241003_180855_Chrome.jpg
    961,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Nee die is denk ik rond 2010 afgeschreven, eerst Enzo cup velgen en daarna de Stilauto 4+4 wat ik nu weer heb , nog 1 gehad zelfde kleur die met Oz racing.

En nog 1 van mij andere maat zelfde velgen :p

En nog een leuk filmpje uit die tijd haha :p

Gaaf! Zat ook zelf te kijken naar een GTI alleen iets boven mijn prijsklasse 😬 Ben ook nog maar 19 maar dat is zeker een droom auto!

Waarderingsscore
104
Ja , tegenwoordig niet meer te doen , gewoon swappen:p

Geniet lekker van de sport , vond de 1.4 ook altijd lekker rijden en ook zuinig :)

Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Ja , tegenwoordig niet meer te doen , gewoon swappen:p

Geniet lekker van de sport , vond de 1.4 ook altijd lekker rijden en ook zuinig :)
Ga ik ook zeker doen!

De eerste “ upgrade”
Een hemeltje die ik heb opgehaald van een bekende van het forum, heb ik zwart gemaakt. Wat na mijn mening aardig goed is gelukt, ook alle interieur delen zijn nu “ zwart “
Hier de foto’s
IMG_2695.jpeg
IMG_2696.jpeg

De stoel hoezen heb ik erom gedaan omdat bestuurders stoel en alcantara af is.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
Ziet er supertof uit! Ik heb nu lekkage en de hemelbekleding gaat er deze week ook uit om die reden. Dan is dit ook mijn plan om hem zwart te maken.

Waarderingsscore
28
Fase 2 XS 1.4
Ziet er supertof uit! Ik heb nu lekkage en de hemelbekleding gaat er deze week ook uit om die reden. Dan is dit ook mijn plan om hem zwart te maken.
Lekkage bij het raam zij je toch?
Mocht je hemeltje al vergaan zijn, heb er nog 1 liggen die uit de rode kwam.

Sam

Waarderingsscore
44
Fase 2 XS 1.4
De hemel zit er voorlopig nog in en is nog in goede staat, maar ik denk dat ik in de toekomst wel een tweede kan gebruiken. Dat maakt het demonteren wat makkelijker. We hebben de hemel aan de voorkant losgehaald en hebben de lekkage gevonden.

Waarderingsscore
78
Fase 2 Rallye 1.68v
Ga ik ook zeker doen!

De eerste “ upgrade”
Een hemeltje die ik heb opgehaald van een bekende van het forum, heb ik zwart gemaakt. Wat na mijn mening aardig goed is gelukt, ook alle interieur delen zijn nu “ zwart “
Hier de foto’s
Bekijk bijlage 9065Bekijk bijlage 9066
De stoel hoezen heb ik erom gedaan omdat bestuurders stoel en alcantara af is.
Ziet er veel netter uit hoe heb je hem zwart gemaakt?

Bovenaan