Sören's 1.1 --> 1.6 16V Sport --> Einde...

Waarderingsscore
0
1.4
foto3.jpg

Waarderingsscore
0
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!!!!

Thnx voor de foto. Hoog staat die idd nog. Ik loop al 1,5 jaar te roepen dat ik hem ga verlagen. Een verlagingssetje heb ik al op het oog, dus dat komt goed :).

Weet jij toevallig of de nieuwe HRC er al in zit?

Waarderingsscore
0
1.4
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!!!!!!

Thnx voor de foto. Hoog staat die idd nog. Ik loop al 1,5 jaar te roepen dat ik hem ga verlagen. Een verlagingssetje heb ik al op het oog, dus dat komt goed :).

Weet jij toevallig of de nieuwe HRC er al in zit?

Nee niet naar gevraagd eigenlijk... :blush:

Was hem aan het bekijken en zei tegen Ron dat hij mij zo bekend voor kwam. Hij zei toen dat de eigenaar er een 16v in had gelegd, toen ging bij mij een lampje branden :cry:

Waarderingsscore
0
Maakt niet uit, ik ben niet boos :p. Ben al heel blij dat ik weer is een foto van m'n eigen auto zie!! :)
Vies is die al een tijdje, dus dat verbaasd me niet zo :D.
Heb je de kap nog even open getrokken?

Waarderingsscore
0
Ik mag toch hopen dat het blok (waar op bladzijde 5 eeen foto van staat) er nog steeds in ligt :).
Nu ik thuis ben zie ik die foto wat beter (andere beeldscherminstellingen). Sodeju wat is die vies geworden :D.

@Boogieman
Als je nog meer foto's hebt, zou je die misschien willen mailen? (soren@team106xtreme.nl) Alvast bedankt :).

Waarderingsscore
0
1.4
Ik mag toch hopen dat het blok (waar op bladzijde 5 eeen foto van staat) er nog steeds in ligt :).
Nu ik thuis ben zie ik die foto wat beter (andere beeldscherminstellingen). Sodeju wat is die vies geworden :D.

@Boogieman
Als je nog meer foto's hebt, zou je die misschien willen mailen? (soren@team106xtreme.nl) Alvast bedankt :).

alleen crappy phone pics... Die ik plaatste is de enige die een beetje gelukt is :cry:

Hoorde wel dat jij geen remdrukbegrenser achter hebt..?

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
D'r gaat achter inderdaad nog wat mis aan de achterkant met het remmen :cry:. Maar goed, dat is volgens mij het enigste dat nog opgelost moet worden. Als dat gebeurd is, dan is die helemaal goed hoop ik :).

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Ik heb hem inmiddels gevonden Sören, laat maar weten als hij mee moet ergens heen.

Waarderingsscore
0
Ok, ik zal van de week even kijken hoe de vorderingen zijn met m'n auto en of het probleem met een nieuwe HRC al verholpen is. Mocht het nodig zijn, dan geef ik je even een belletje. Thnx voor de tip in ieder geval!

Waarderingsscore
0
1.4
Ok, ik zal van de week even kijken hoe de vorderingen zijn met m'n auto en of het probleem met een nieuwe HRC al verholpen is. Mocht het nodig zijn, dan geef ik je even een belletje. Thnx voor de tip in ieder geval!

als je geen abs hebt, dan moét je een remdrukbegrenser hebben, anders ga je bij hard remmen achterste voren :nijntje:

Waarderingsscore
0
Daar heb ik nog helemaal nooit last van gehad... Ook vorig jaar op Zandvoort niet... Ik stuur hem zo wel even een mailtje en als die hem nodig heeft, dan neem ik wel even contact op met Dennis...

Waarderingsscore
0
Update:
Het schijnt dat ik linksachter een verkeerde remklauw heb zitten, een van een Renault Clio. Hoe dat ding er ooit gekomen is?!?!? Vorig jaar is Peugeot Davo linksachter met de klauw bezig geweest en is zo'n beetje alles daar vervangen, omdat daar langzaam remvloeistof lekte. Ik vermoed dat zij er een verkeerde klauw op hebben gezet. Dit ga ik nog navragen bij ze, maar ja, we zijn een jaar verder dus dat wordt lastig te bewijzen...

Verder zit een 406 HDI HRC erin en een remdruk begrenzer zit er weer op. Morgen wordt het getest en als de remmen naar behoren werken is die klaar :).

Waarderingsscore
0
Ik hoop voor je dat dan alles goed is ;)

Waarderingsscore
0
Heb hem vandaag gezien. Hij loopt als een zonnetje! Mijn auto staat er ook voor APK.
Alleen je moet hem wel even wassen.

Groeten Michel

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Dat zijn positieve berichten! Thnx :).
Dat wassen had ik ook al van Boogieman begrepen. Maar ja, hij staat er nu al bijna 10 weken in de garage, dus dan krijg je dat vanzelf. Dat wassen komt wel goed, hopelijk lukt dat nog voor de Franse dag :).

Waarderingsscore
0
Vanavond inderdaad de auto opgehaald...

In 1 woord FanFuckingTastsich!!!!! :)
Dit is iets wat ik echt veel eerder had moeten doen! Het vermogen in zo'n kleine auto is echt heel gaaf!

Michel (RallyeTAZ) was er toevallig ook, zijn auto stond er voor de APK, en heeft even een stukje meegereden.

Ik heb de hele weg naar Den Haag met 1 grote glimlach gereden. De snelweg is natuurlijk niet zo spannend. Ik ben vanaf Zoetermeer daarom ook een stuk binnendoor gaan rijden en het accelereren is zoooooooooow verslavend. Het geluid van de airbox is zoooooooooow verslavend. De uitlaat "knalt" soms nog weleens. Het geluid dat er uit komt is echt knetterhard! Of ik echt de kat en de middendemper eruit ga halen betwijfel ik daarom nog een beetje. Denk niet dat de buren er heel blij van gaan worden als ik 's nachts de straat in kom rijden. :)

Niet alleen het accelereren gaat als een gek ook het remmen gaat zoooooooooow ontzettend hard. De 307 2.0 HDi remmen zijn echt geweldig. Ik had met Michel in de auto al wel het idee van sodeju dit remt behoorlijk, maarre Michel... Dat was nog niet alles :D. Vind het remmen op zich nog wel een beetje "eng". Aangezien ik geen abs heb is zoveel remkracht wel even wennen, maar dat gaat wel goed komen. :)

Het stuurgedrag is nog een beetje "zoekerig", dit komt omdat die nog wat te hoog op z'n poten staat aan de voorkant, maar dat gaat binnenkort veranderen. Ja, dit roep ik al 1,5 jaar, maar nu gaat het echt gebeuren. Als dat gebeurd is rijdt de auto nog vele malen beter! Waarschijnlijk dan ook gelijk een veerpootbrugje erop om het af te maken.

Verder loopt de motor echt super! Stationair echt heel mooi rustig, de auto slaat ook direct aan. De temperatuurmetertjes staan blijven mooi in het midden. Ik kan niets anders zeggen dan GEWELDIG!!! Een aanrader voor iedereen die meer power in z'n 106 wil!

Ik wil Martijn en Frank (Midnight Motorsport) nogmaals bedanken voor het fantastische werk aan de auto! Alles is heel erg mooi ingebouwd. Ik heb de auto ook helemaal perfect (en gewassen :)) terug gekregen. Super service!!! Ik ga hier echt heel veel plezier van hebben, Thnx!!

Hieronder nog een paar telefoonfoto's. Goede foto's volgen zodra ik m'n camera terug heb. (of als Stefan tijd heeft :)).

dsc00057har.jpg

dsc00059avi.jpg

dsc00061e.jpg

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
0
Leuk om dit zo te lezen. Ik weet hoeveel power een gti heeft. ( Een vriend van mij heeft een saxo 16v )
En dat is idd geweldig. Iedere keer als hij vol gas geeft. Ga je zo vlug vooruit :)
Dat is heel wat anders als een 1.1tje :cry:

Ik wil als mijn 1.4tje op is. Er ook een 16v inhangen. Maar dat duurt nog wel een tijdje.

In iedergeval veel plezier ermee :)

Waarderingsscore
0
Ik zou niet wachten tot je 1.4 op is... Als je een goed blokje tegenkomt moet je het gewoon doen, geloof me ;). Je kan het ook doen als je veel reparaties aan je blok moet laten doen. De kosten van de ombouw vielen me namelijk behoorlijk mee :).

Bovenaan