Sören's 1.1 --> 1.6 16V Sport --> Einde...

Steven

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
2
Fase 2 GTi 1.616v
Vet! Veel plezier ermee jong, en denk om je rijbewijs he ;)

Waarderingsscore
0
Fase 2 S16 1.616v
vette shit!! mooi dat het zover is nu!! veel plezier ervan!!

Waarderingsscore
0
Ik zou niet wachten tot je 1.4 op is... Als je een goed blokje tegenkomt moet je het gewoon doen, geloof me ;). Je kan het ook doen als je veel reparaties aan je blok moet laten doen. De kosten van de ombouw vielen me namelijk behoorlijk mee :).
Dat kan ook wel. Maar mijn 1.4 heeft pas 60k gelopen.
Dus het is jammer om er nu een 16v in te leggen die 100k+ heeft gelopen.

Waarderingsscore
1
Fase 2 GTi 1.616v
:lol: Mooi dat je zo enthousiast bent. Ik heb niks teveel gezegd he ?! Wees er zuinig op ! En heel veel plezier en veilige kilometers met je "vernieuwde" 106.

Waarderingsscore
0
Je hebt helemaal niets teveel gezegd Tweety!
De motor draait zo onwijs soepel en pakt zo onwijs lekker op, echt geweldig gewoon. Binnenkort maar even kijken of er een stoplicht sprintje inzit. Nu durf ik het wel aan :). Heb hem nog niet echt van 0-100 getest. Ik had gisteren wel wielspin in z'n 2de versnelling. Dat was een geheel nieuwe ervaring :D :D :D.

Ik merk nu wel duidelijk dat ik geen stuurbekrachtiging heb, maar dat is een kwestie van wennen. M'n 1.1 stuurde ik met gemak met 1 hand een haarspeldbocht door, dat doe ik nu nog ff niet...

Ik heb in veel snelle auto's gereden, maar dit is toch een ander soort ervaring. Ben erg benieuwd hoe die rijdt na de verlaging!

Waarderingsscore
0
Ik zou niet wachten tot je 1.4 op is... Als je een goed blokje tegenkomt moet je het gewoon doen, geloof me ;). Je kan het ook doen als je veel reparaties aan je blok moet laten doen. De kosten van de ombouw vielen me namelijk behoorlijk mee :).

Waar wil je hier mee naartoe gaan. HAHAHA.

Maar het rijdt inderdaad super. Een stukje meegereden. En wat is dat ding snel zeg. Maar hij komt net zo snel weer tot stilstand. Het kriebelt wel maar ik doe het niet.

Groeten Michel

Waarderingsscore
0
Waar wil je hier mee naartoe gaan. HAHAHA.

Maar het rijdt inderdaad super. Een stukje meegereden. En wat is dat ding snel zeg. Maar hij komt net zo snel weer tot stilstand. Het kriebelt wel maar ik doe het niet.

Groeten Michel

Het was een stille hint :p.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Zou tijd worden Sören dat je voor de verandering eens met een pug op kwam draven in plaats van met de rentasoren-mobiel :)

@Martijn: Die pruttelturbo waarmee ik begin dit jaar eens langs kwam zit nu eindelijk fatsoenlijk in elkaar. Ik zal binnenkort even een afspraak maken, dan mag je er een andere nokkenas in hangen als je d'r zin in hebt.

Waarderingsscore
0
Ik heb hem niet gewassen, hij stond helemaal gewassen klaar bij Midnight :).

Waarderingsscore
0
Tnx voor de mail en vele veilige kilometers toegewenst met je blok

Grt Sarco

Dennis

Forumleiding
Beheerder
Waarderingsscore
53
Fase 1 Rallye 1.3
Gefeliciteerd Sören. Dat zal inderdaad wel even wennen zijn van een 1.1 naar dit :nice:

Een voorpoot- en draagarmbrug werken naast de verlaging ook super goed om de neus wat beter in bedwang te houden. Maar zoals je al zei eerst maar eens zakken met dat ding. Dat wordt nu echt wel eens tijd ja.

Waarderingsscore
1
XR 1.0
net ruim 100 km er naast gezeten.. rijd als een zonnetje op wat kleine mankementjes na

Waarderingsscore
0
Yep, maar die mankementjes en geluidjes zijn er binnenkort uit (hoop ik :)). Hij rijdt nog niet als een kart, maar dat zal binnenkort wel veranderen.

Ik heb vandaag *eindelijk* een verlagingssetje besteld! Ik roep het nu zo'n 1,5 jaar, maar nu is het echt nodig voor de wegligging. Binnenkort bij de APK wordt die er op gezet. De APK is 1 dag na de ToerTocht, maar als de verlagingsset eerder binnen is zal ik proberen de apk nog voor de TT te proppen :). Bij de apk zullen dingen als stabilisatorstangetjes ook vervangen worden (thnx Dennis voor de tip :)). Als alles erop zit en de wagen uitgelijnd is, dan rijdt die nog lekkerder :).

Vandaag ook maar is m'n accu vervangen. Na 5 minuten op waarschuwingslichten wilde de wagen al niet meer starten... Aangezien dit niet de eerste keer is in de afgelopen 7 maanden werd het wel eens tijd :).

Waarderingsscore
0
Laat je de auto nog op kenteken omzetten naar een 16v? :D Ben benieuwd naar de boetes haha.

Waarderingsscore
0
Yep, de RDW keuring gaat er zeker komen!

Volgende week moet die eerst voor de apk en ik hoorde bij de Peugeot dealer iets vaags dat de regels per 1 november 2009 aangepast gaan worden waardoor je met een andere motor ook niet door de apk komt.
Ik ken het apk boek niet uit m'n hoofd, ken slechts enkele regels dus hoe het precies zit weet ik niet. Op dit moment zijn alleen het aantal cilinders belangrijk voor de apk. Aangezien het een 4 cilinder blijft maakt dat volgende week niks uit. Per 1 november schijnt dat een ander blok zonder RDW keuring niet meer mag of zoiets. Ik heb het nog niet opgezocht, maar dat maakt voor mij ook niet uit. Voor die tijd staat die al lang als 1.6 op kenteken!

Waarderingsscore
0
Zo, weer een klein update'tje...

Aangezien ik al ruim 4 maanden een spoiler had liggen die stof lag te happen heb ik die maar eens gespoten. Gewoon zelf in de kelder, lekker ouderwets beunwerk :cry:. Ik laat de boel nog weleens professioneel spuiten (waarschijnlijk volgend jaar), vandaar dat ik dit nu zelf heb gedaan, het is toch voor tijdelijk...

001oe.jpg

003dvc.jpg

Bovenaan