Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
44
Fase 2 Accent 1.1
In mijn geval ben ik er in 20 minuten dus da valt nog mee ?

En raad eens, werkelijk waar nergens een druppel te bekennen. Normaal gesproken zie ik wel olie samenkomen onderaan de versnellingsbak waar het dan af drupt, zelfs daar is het nu kurkdroog. Lijkt me sterk dat ik op een of andere manier met m'n lompe schoonmaakbeurt van gisteren dit lek alsnog heb kunnen oplossen.

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Kleppendeksel ligt in een soort u-vormig rubber die aardig wat olie kan verzamelen. Dat loopt door de hele pakking heen en kan er daardoor op willekeurige plekken uitkomen.

Beeld ik me zo in tenminste ? en het is een veelvoorkomend iets bij de 8v. Ik heb er ook last van, ook nog na het vervangen van de pakking. Wil altijd nog eens een deksel van de sloop meenemen.

Edit:
Lijkt me sterk dat ik op een of andere manier met m'n lompe schoonmaakbeurt van gisteren dit lek alsnog heb kunnen oplossen.
Corrosief middel gebruikt? ??

Waarderingsscore
44
Fase 2 Accent 1.1
Kleppendeksel ligt in een soort u-vormig rubber die aardig wat olie kan verzamelen. Dat loopt door de hele pakking heen en kan er daardoor op willekeurige plekken uitkomen.

Beeld ik me zo in tenminste ? en het is een veelvoorkomend iets bij de 8v. Ik heb er ook last van, ook nog na het vervangen van de pakking. Wil altijd nog eens een deksel van de sloop meenemen.

Edit:

Corrosief middel gebruikt? ??

Misschien wel eens :whistle:

Eerst bij de wasbox van het tankstation met de hogedrukspuit in de motorruimte gespoten met een zak over de dynamo en accu, vervolgens thuis 6 bussen remmenreiniger leeggespoten. Resultaat mag er wel zijn want het blok is nu brandschoon.

Opzich heb ik daar ook niet aan gedacht trouwens. Ik heb gisteren met een doek de pakking schoongemaakt, kan misschien daarom zijn dat ik geen druppel olie kon zien.

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Dan ben ik wel benieuwd hoe jouw motortje staat te blinken ? foto?
Ging verder helemaal goed met de hogedrukspuit?

Waarderingsscore
10
Saxo 1.4
Mocht je de kleppendeksel pakking vervangen vast is vast bij mij brak vorige week de bout af :rolleyes:

Waarderingsscore
44
Fase 2 Accent 1.1
Dan ben ik wel benieuwd hoe jouw motortje staat te blinken ? foto?
Ging verder helemaal goed met de hogedrukspuit?

Valt over het algemeen nog mee eigenlijk, je kan alleen echt verschil zien bij het blok haha

2198
2199

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Maakt niet uit, lijkt me een hele mooie start van een blinkende ruimte. Je moet ergens beginnen ?

Mocht je de kleppendeksel pakking vervangen vast is vast bij mij brak vorige week de bout af :rolleyes:
Aandraaimoment is zelfs maar 5Nm! Dat lukt je nog door tegen de sleutel aan te blazen.
De pakking heeft me destijds maar iets van €15 gekost. Een momentsleutel om de boel met 5Nm vast te kunnen zetten kostte €100 ?

Waarderingsscore
10
Saxo 1.4
Nooit geen idee van gahad die 5nm! Gelukkig zitten die los erop en koste het alleen maar een ritje sloop :)

Waarderingsscore
44
Fase 2 Accent 1.1
Goed om te weten: als ik hem vast wil zetten gewoon een keer m'n sleutel erop zetten en een keer ertegenaan niezen, dan komt alles goed. :ROFLMAO:

Edit: En ja afspuiten met de hogedrukspuit ging prima, maar ik denk niet dat ik het nog een keer ga doen met bedrijsfwarme motor gezien de boel als een gek stoomde. Er kwam al iemand kijken of m'n motor misschien wel eens in de fik was gevlogen. Nadat ik klaar was achter m'n een keer snel een gebed gedaan en de sleutel omgedraaid; maar hij startte meteen weer.

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Precies, anders zet je 'm met 6Nm vast namelijk ?
Moet ook zeggen dat het heel raar voelt om het met 5Nm vast te zetten. Dan bedoel ik echt het fysieke gevoel. Je spieren zeggen allemaal dat het veel te weinig is ?

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Ik moest ook een paar winkels af voor ik een momentsleutel had gevonden. En die moest het uiteraard nog bestellen.

Waarderingsscore
44
Fase 2 Accent 1.1
Om toch nog even door te gaan wat betreft m'n olielek. Sorry trouwens dat ik daarover hier begin, het lijkt me niet echt de clutter waard om daarover een topic aan te maken.

Ik was net her en der op Reddit aan het lezen waarbij een gebruiker een bougie liet zien met olie op de schroefdraad. Iemand gaf daarbij aan dat hij eens z'n kleppendeksel pakking moet gaan nakijken. Een paar weken terug had ik de bougies vervangen en had ik er ook een paar met olie op de schroefdraad. Toen dacht ik er niks over en dacht ik dat het normaal was.

Is het hij de HDZ bakken ook van toepassing dat je de pakking moet gaan nakijken als de draad onder de olie zit? ?
2208

Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
Zag vandaag een Franse 106 hier in Harlingen staan. Kon het niet laten de mijne er even naast te zetten en een fotootje te maken.
20190617_200724.jpg

Waarderingsscore
94
Ik heb ook maar wat aan een olielekkage gedaan aan 1 van mijn 406'en. Net zoals bij de 106 GTi is voor een 406 v6 geen losse kleppendekselpakking te krijgen. En om nou 200 euro af te tikken voor een nieuwe deksel... no thanks.

Dus de boel zelf maar afgekit. Scheelt dat ik nog niet met die auto rijd dus de boel kan mooi rustig uitharden.

2213

Post automatically merged:

Naja je verwacht het niet 5nm is wel bizar weinig
Aantal newtonmeter zegt lang niet alles. Zijn diverse factoren die meespelen, waaronder klemkracht en of het een harde of zachte verbinding is.

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Waar hadden we het laatst nou over het invetten van de dempers in de veerpoten (voor de koeling)?
Heb wat vervangers voor Esso Norva 275 gevonden en wou deze graag aan dat topic toevoegen.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Waar hadden we het laatst nou over het invetten van de dempers in de veerpoten (voor de koeling)?
Heb wat vervangers voor Esso Norva 275 gevonden en wou deze graag aan dat topic toevoegen.
vond het ook niet direct meer terug. tot ik zocht op het woord 'gedroomd' :)

Emiel

Donateur
Waarderingsscore
210
Fase 2 GTi 1.616v
2231

Iemand vertelde mij dat de remklauwen die ik voorop heb zitten eigenlijk achterop horen te zitten bij een gti. En dat er dus eigenlijk andere remklauwen op mijn voorwielen horen te zitten. Klopt dit??

Waarderingsscore
584
Nee hoor, die klauwen lijken wat op elkaar maar een GTI achterklauw past nooit op je fusee.

Bovenaan