Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
584
Haha ja, bijkomend nadeel. Inmiddels leeft ie in mn achtertuin, laat m gewoon vrij rondlopen/vliegen. Kom ik de tuin in en ik fluit komt ie aanvliegen.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Leuk, zo'n semi-huisdier. Ik heb regelmatig vogels op visite die opgelapt moeten worden. Ik heb 2 katten in mijn achtertuin die de tuin niet uit komen. Ondanks dat ze vrij lomp zijn weten ze nog regelmatig vogeltjes te vangen. Het overgrote deel eindigt helaas in de container.

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
Heeft iemand ooit een auto laten omkeuren na motorwissel?
Ik vraag me af, wat wordt er met het ledig gewicht gedaan?
Mijn auto is nu met halfvolle tank, trekhaak en volledige uitrusting ongeveer 880 kg. Ik wil graag onder de 850 blijven, maar normaal gesproken is het ledig gewicht 100kg onder het rijklare gewicht.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Heb het wel een keer gedaan, betrof een ombouw van benzine naar diesel en toen moest de auto opnieuw op de weegbrug, als ik me goed herinner was de auto van november 1971 en vanaf december 1971 trad de typegoedkeuring in werking, daar werd het dus wel wat makkelijker van. :)

Waarderingsscore
315
Saxo ITB's 1.616v
Heeft iemand ooit een auto laten omkeuren na motorwissel?
Ik vraag me af, wat wordt er met het ledig gewicht gedaan?
Mijn auto is nu met halfvolle tank, trekhaak en volledige uitrusting ongeveer 880 kg. Ik wil graag onder de 850 blijven, maar normaal gesproken is het ledig gewicht 100kg onder het rijklare gewicht.

Dat traject heb ik (helaas) doorlopen met mijn saxo.
Motor uit een C2 vts en een andere versnellingsbak (niet de orginele bak van mn saxo)
Rdw vond dit 'verdacht' en zodoende volgde daaruit een zogenoemd politie onderzoek.
Bij dat onderzoek doen ze eigenlijk niets meer dan controleren of de motor en/of vbak niet gestolen zijn.
Bij mij kwamen ze beide uit een sloper dus het was geen probleem (wat ik stiekem allang wist)
Mocht blijken dat ze uit een gerigistreerd voertuig komen, tsja dan ben je de lul.

Daarnaast kijken ze volgens mij ook naar de inhoud van je motor (aantal cc)

Qua gewicht is mij ook niet helemaal duidelijk aangezien er bij mij ook nogsteeds het originele gewicht vermeld staat ondanks de saxo helemaal leeg is op een rolkooi en 2 kuipstoelen na.

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
Bij mij kwamen ze beide uit een sloper dus het was geen probleem (wat ik stiekem allang wist)
Mocht blijken dat ze
Ik heb hiervoor speciaal de sloopverklaring en eigendomspapieren van de donorauto bewaard.

Qua gewicht is mij ook niet helemaal duidelijk aangezien er bij mij ook nogsteeds het originele gewicht vermeld staat ondanks de saxo helemaal leeg is op een rolkooi en 2 kuipstoelen na.
Ik zit nu best wel on edge wat betreft het gewicht, 836 ledig.
Een kennis van het Peugeotforum zei dat bij zijn auto ledig gewicht gelijk werd gesteld aan het gewogen gewicht bij de keuring. Zijn geluk, het was een cabrio en hij had het dak thuisgelaten

Waarderingsscore
584
Vandaag de naafkappen van de velgen voor de 106 wat opgeknapt met een fris stickertje. Het oude naafkap logo vond ik en spuuglelijk en daarnaast was er ook weinig van over. Zodoende stickers laten maken naar eigen ontwerp, nja eigen, het is gewoon het oude peugeot logo met een witte cirkel eromheen, beetje zoals een Rallye naafkap :p

Voor:
WhatsApp Image 2020-06-26 at 16.49.23.jpeg

En na
WhatsApp Image 2020-06-26 at 16.49.23 (1).jpeg

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Die witte cirkel is best een mooi accent, is de 106 toevallig ook een accent? :)

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit ! Ik hou wel van dat soort details. Daardoor kan een velg een stuk beter staan. ?

Waarderingsscore
584
Die witte cirkel is best een mooi accent, is de 106 toevallig ook een accent? :)

Ja anders vond ik m ook weer zo saai. En nee het is een Galerie, volgens mij niet meer dan een Accent maar dan met een rallyeblauw vloerkleed en blauwe bekleding.

Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit ! Ik hou wel van dat soort details. Daardoor kan een velg een stuk beter staan. ?

Thanks! ?

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Zo eindelijk weer F1 kijken! ?

Waarderingsscore
167
Fase 1 XSi 1.68v
Ja was ik ook zeker aan toe. Helaas na 11 ronden werd het minder spannend.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Ja dat was inderdaad een behoorlijke domper.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Ik ben bang dat dan het commentaar door André van Duin gedaan moet worden. ?

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
om Thomas zijn topic niet te vervuilen
(zie Peugeot 106 Maxi)
Er is sprake van een pedalensteun voor een model met stuurbekrachtiging.
Wat is juist het verschil tussen de 2modellen ?
Ik heb een wagen mét stuurbekrachtiging en wil deze zonder bekrachtiging. Stuurpomp is uitgebouwd, stuurhuis heb ik liggen.
Moet je ook de pedalensteun veranderen ?

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
En wat ga je doen met de stand van de veerpoten en het lengte verschil van de stuurarmen?

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
En wat ga je doen met de stand van de veerpoten en het lengte verschil van de stuurarmen?
yep goede opmerking, dat moet ik allemaal nog bekijken. Heb een onderstel van een gti liggen dat ik er eerst dacht in te bouwen maar waarschijnlijk ga ik op zoek naar veerpoten van een rallye ph2 zonder stuurbekrachtiging

Waarderingsscore
584
Als je van stuurbekrachtiging naar geen bekrachtiging gaat is het niet noodzakelijk, alleen zal de verbinding tussen de stuurkolom en het stuurhuis dan wel precies in het rubber dat de auto in steekt vallen. Dat maakt t monteren wat lastiger.

Het verschil is dat de SB versie een rubber heeft dat zo'n 5-6cm de auto inkomt. Dit rubber valt om het stuurhuis heen daar deze wat naar binnen valt.

Een non SB versie heeft gewoon een vlak rubber met een klein gat waar de as van het stuurhuis doorheen steekt. Dit stuurhuis valt namelijk niet naar binnen.

Bekrachtiging
29201-64-1100-1.jpg

Geen bekrachtiging
thumb.jpeg

Zo zie je duidelijk dat het bekrachtigde stuurhuis en stuk verder de auto inkomt.

Je stuurkolom moet sowieso wel vervangen worden gezien die van een non SB versie langer is. Stand van de veerpoot wijzigen is een kwestie van het toplager draaien. (Bij een ph2 dan)

Laatst bewerkt:
Bovenaan