Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Zo! de meest matige van de beide 106-automaatjes is weer goedgekeurd tot half augustus 2021:)
Omdat deze auto de akelige gewoonte heeft zijn katalysator op te eten kunnen jullie wel raden welke foto van voor en van na de keuring is;)
360.jpg

360.jpg

Omdat ie dus sowieso nog een jaartje mag blijven heb ik vandaag het interieur maar eens aangepakt, niet normaal! wat er uit kwam leek nog het meest op bagger uit een moddersloot, lijkt nu weer aardig netjes:
360.jpg

En nou mag ie drogen, lekker in de zon:
360.jpg

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Vervolg op @Noël 's nieuwe huis en keuken:
Hier was de lege keuken precies op de plek waar de Boretti zou komen de "once in a lifetime" kans om warm en koud water door de muur te steken (de 2 witte leidingen op de foto)
Ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen wat er aan de andere kant van die muur zit? :LOL:
360.jpg

Waarderingsscore
584
Je wietplantage? ?

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Zo! de meest matige van de beide 106-automaatjes is weer goedgekeurd tot half augustus 2021:)
Omdat deze auto de akelige gewoonte heeft zijn katalysator op te eten kunnen jullie wel raden welke foto van voor en van na de keuring is;)
360.jpg

360.jpg

Omdat ie dus sowieso nog een jaartje mag blijven heb ik vandaag het interieur maar eens aangepakt, niet normaal! wat er uit kwam leek nog het meest op bagger uit een moddersloot, lijkt nu weer aardig netjes:
360.jpg

En nou mag ie drogen, lekker in de zon:
360.jpg
is dat zo'n Numatic op de voorgrond ? Schijnt heel erg goed te zijn

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
In zoverre dat autobekleding en tapijtreiniging prima gaat, het natzuigen van een harde vlakke vloer is een compleet drama, er blijven domweg plassen op de vloer staan, duidelijk een ontwerpfout van de zuigmond, mijn bijna antieke garagestofzuiger van Ghibli doet dat stukken beter, daar zijn de luchtopeningen aan weerszijden duidelijk versmald waardoor de luchtsnelheid fors toeneemt, er wordt dus meer vacuüm gecreëerd, voor je gevoel kan je de vloertegels er bijna uit tillen, net gisteren nieuwe rubbers in gezet, zijn na ca. 35 jaar nog gewoon leverbaar.:)

DSCN1949.JPG

Post automatically merged:

Het mag inmiddels als bekend verondersteld worden dat ik niet zo heel snel meega in de vaart der volkeren (getuige mijn Nokia 6310) maar een aantal jaren geleden toen mijn garage verbouwd werd dacht ik: de verlichting gaan we mooi even aanpassen aan de eisen des tijds.
Er kwamen dus 10 LED armaturen, warm white, helder glas, zonder starter en rechtstreeks enkelzijdig aangesloten:
360.jpg

Dat beviel op zich prima maar nu is de eerste stuk (na 6 jaar)
Dus ik denk even een nieuwe te bestellen, no way, niet meer te krijgen, alleen nog buizen met matglas en een twijfelachtige kleur.
Zo had ik vorige maand even 2 extra armaturen in de deuropening geplaatst omdat ik zonodig een ladder moest ophangen die het licht aan de achterkant van de auto aardig belemmerde en ik vind het geen porem!
Op de foto niet zo duidelijk zichtbaar maar het lijkt wel of er roze licht uit komt. :(
360.jpg

Ik zou bijna eerst het licht uitdoen voordat de deur opengaat opdat de buren geen rare ideeën krijgen maar dat zijn ook uitspraken waar je tegenwoordig reuze mee op moet passen. :)
Kortom: Wat me al eerder opgevallen was is dat de levensduur van LED verlichting schromelijk overdreven wordt en de investering toch wel vrij fors is, de armaturen kostten destijds geen drol maar de buizen lagen toch in de buurt van de 80 euro per stuk.
Ik overweeg nu dus serieus helemaal terug te gaan naar af, alle LED armaturen er uit te slopen en klassieke TL buizen te gaan plaatsen.:mad:

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
584
Ik heb zelf een balk van SloanLED, prachtig wit licht en doet t al 7 jaar prima.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
En als je er nu een identieke naast zou willen hangen? is ie dan nog leverbaar? :)
Ik schreef het inderdaad ook wel wat ongenuanceerd, waarschijnlijk komt het er op neer dat je niet kan stellen: "LED lampen hebben een lange levensduur" maar meer: "LED lampen kunnen een lange levensduur hebben"
Voorbeeld: Had in de carport (Nou ja, ter grootte van een halve auto) 3 LED spots van Philips, na anderhalf jaar geven ze de geest, dus 3 nieuwe er in, na weer anderhalf jaar dacht ik: nu moet er onderhand weer eentje sneuvelen en dat gebeurde ook binnen een maand!
Vervolgens ander type (weer Philips) er in en die houden het nu al bijna 3 jaar vol.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
wie ziet welk merk model dit is? Na +/- 3 jaar in de haven vandaag opgevist.

4186

4187

4188

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Wat gaaf! tentoonstellen als kunstwerk! :)
Maar wat het is? dat is een lastige! uitlaat links dus waarschijnlijk Europees? Schroefveren achter dus geen PSA?
Aan de kont te zien beetje Megane kenmerken maar ook weer niet zo uitgesproken.
Is 't gewoon een Golf? daarvoor lijkt de daklijn me weer te laag.

Waarderingsscore
584
Ik zou zeggen een 307!

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Dat hitteschild boven de uitlaat is wel weer heel PSA'ig, en de daklijn die me zo laag leek kan gezichtsbedrog zijn omdat het achterraam half open staat, de kofferklep lijkt achter de ruit eerst een beetje horizontaal te lopen en dat heeft de 307 niet.
M.a.w: Ik weet het niet! :)
edit: Leo's bericht net te laat gezien.

Waarderingsscore
584

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Ik herken er weinig 308 in. Zal wel de matte laklaag zijn die 't een beetje verhult.

Ik moet mijn 308 eind augustus na 5 jaar inleveren... Wel jammer, 't is een fijne auto. Ondanks veel spookverhalen over dat het een probleemauto zou moeten zijn heb ik er nooit problemen mee gehad.

Waarderingsscore
39
Fase 2 GTi 1.616v
Het is volgens mij de eerste generatie 308. De lelijke voorloper van jouw model. Die is wel mooi.

heb je al een idee wat er als opvolger komt Ray?

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Een lege plek op de oprit :)
Ik kan tegenwoordig op de fiets naar het werk, dus ik neem even geen leaseauto meer. Er staan nog 2 auto's en een motor, dus ik kan hem wel even missen.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Een lege plek op de oprit :)
Ik kan tegenwoordig op de fiets naar het werk, dus ik neem even geen leaseauto meer. Er staan nog 2 auto's en een motor, dus ik kan hem wel even missen.
Toch wel een Peugeot fiets? :p

Waarderingsscore
584
Ik ben vandaag weer vader geworden... Ofzo...

Stond bij n maat van me in de tuin, landde op m'n schouder en is niet meer weggegaan. Is nog erg jong. Kan er ook nog wel bij, heb al 2 honden, 2 konijnen van formaat XXXL en een egel, dus een kraai lijkt me geen probleem ?

IMG_20200620_154627.jpg

Bovenaan