Het valt best mee, qua comfort is het geen Mercedes, BMW of Audi. Maar echt last had ik er niet van. Ik was alleen, dus kon achterin ook mooi slapen. Het was echt enorm gaaf!Jemig, wat een takke-eind. Ik zou ook aan vakantie toe zijn als ik zo'n eind in zo'n gebakje zou rijden.
Wat enorm gaaf. Ik vond Oostenrijk al ver en ik had daar al het idee dat iedereen me voor gek verklaarde. Dit is next-level!Omdat het kan, ook maar hier even delen.
In de vakantie ben ik met de GTi naar Turkije gegaan op vakantie voor 14 dagen.
- Totale reis: 8519km
- Heenreis: ~30u incl. 8u slapen.
- Terugreis: ~36u (waarrvan 7.5u in de file bij de douane tussen Servië/Hongarije en ~6u slapen)
- Gemiddelde snelheid: 140km/h, tuurlijk af en toe 200+ gereden. Sommige wegen vragen er niet om, smeken je om plankgas te rijden!
- Aantal keer getankt: ~15/20x met een gemiddelde van ~€45 volle tank (in totaal + de vakantie zelf)
- Aantal problemen: 0!
- Aantal bekijks: 27542875
- Aantal keer de vraag of ik écht rijdend ben gekomen: 275462546x
- Aantal mensen die mijn interieur wouden overnemen: 6
- Aantal mensen die interesse hadden in de auto: 4
- Fungehalte: 10+
- Of ik het weer zou doen? Ja!
Bekijk bijlage 4356
heb me dat ook al afgevraagd wat het juist is. Er zit een kogeltje in dat je kan horen rammelen als je eraan schudt. Ik vermoed dus iets om af te sluiten ? Om te voorkomen dat benzine lekt via de ontluchting als de wagen op z'n kop gaat ? Is een gok...Wie heeft er een idee over de werking van het witte ronde onderdeel met 2 slangaansluitingen dat rechts op de rand van de tank geklemd zit?
Heb er zo gauw geen foto van maar het bevindt zich bij de pijl:
![]()
Een van de automaatjes heeft de onhebbelijkheid daar benzine te gaan lekken als je bij warm weer de tank helemaal vol gooit of juist bij heel koud weer de auto met volle tank in een warme garage zet.
Ik vermoed dat het iets met tankontluchting te maken heeft maar kan zo niet bedenken waarom de ene daar wel lekt en de andere niet, alle aansluitingen zien eruit als nieuw.
Goed gedaan, mooie herinnering erbij.10.000km in Nederland in een jaar tijd is niet te vergelijken met de 8500km die ik in 14 dagen heb afgelegd in Europa. Er waren soms wegen bij daar is België niets bij!
Het was een soort van bucketlist dingetje van mij. Ik zou, nee ik moest hoe dan ook met een 106 GTi, ooit een keer die kant op gaan en daar rondtuffen. Het is ons goed gelukt! Mede ook dankzij de gereviseerde motor, ding deed het uitmuntend!
Het valt best mee, qua comfort is het geen Mercedes, BMW of Audi. Maar echt last had ik er niet van. Ik was alleen, dus kon achterin ook mooi slapen. Het was echt enorm gaaf!
tekening bekijken op servicebox ?@ Scatt: bedankt! dat wilde ik weten!
Ben er inmiddels achter dat 1 van de leidingen bovenop de tank uitkomt, nu nog even uitvogelen waar die andere heen gaat.
Denk dat het ding compleet met leidingen vervangen moet worden want die zijn van dat harde niet-vervormbare kunststof.