Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
4333

Had het vandaag een beetje warm tijdens het studeren. Gelukkig had ik nog een fanhuis en een volle accu liggen :)

Waarderingsscore
118
Fase 2 1.0
4352

Eens een Vlaams lesje met Maxim: 'Kzien were content datten proper staat kriedn ni geren in e vulen otto."
Vrij vertaald: Ik ben weer tevreden dat hij netjes staat want ik rijd niet graag in een vuile auto.

Waarderingsscore
147
Fase 2 GTi 1.616v
Omdat het kan, ook maar hier even delen.

In de vakantie ben ik met de GTi naar Turkije gegaan op vakantie voor 14 dagen.
- Totale reis: 8519km
- Heenreis: ~30u incl. 8u slapen.
- Terugreis: ~36u (waarrvan 7.5u in de file bij de douane tussen Servië/Hongarije en ~6u slapen)
- Gemiddelde snelheid: 140km/h, tuurlijk af en toe 200+ gereden. Sommige wegen vragen er niet om, smeken je om plankgas te rijden!
- Aantal keer getankt: ~15/20x met een gemiddelde van ~€45 volle tank (in totaal + de vakantie zelf)
- Aantal problemen: 0!
- Aantal bekijks: 27542875
- Aantal keer de vraag of ik écht rijdend ben gekomen: 275462546x
- Aantal mensen die mijn interieur wouden overnemen: 6
- Aantal mensen die interesse hadden in de auto: 4
- Fungehalte: 10+
- Of ik het weer zou doen? Ja!

thumbnail_DSC05394.jpg

Waarderingsscore
167
Fase 1 XSi 1.68v
Super gaaf hoor!! Ik denk niet dat ik dat had gedurft. Maar aan de andere kant het hele jaar in Nederland rijden 10.000+ km zonder problemen is eigenlijk hetzelfde. ? good job

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Jemig, wat een takke-eind. Ik zou ook aan vakantie toe zijn als ik zo'n eind in zo'n gebakje zou rijden.

Waarderingsscore
147
Fase 2 GTi 1.616v
10.000km in Nederland in een jaar tijd is niet te vergelijken met de 8500km die ik in 14 dagen heb afgelegd in Europa. Er waren soms wegen bij daar is België niets bij!

Het was een soort van bucketlist dingetje van mij. Ik zou, nee ik moest hoe dan ook met een 106 GTi, ooit een keer die kant op gaan en daar rondtuffen. Het is ons goed gelukt! Mede ook dankzij de gereviseerde motor, ding deed het uitmuntend!

Jemig, wat een takke-eind. Ik zou ook aan vakantie toe zijn als ik zo'n eind in zo'n gebakje zou rijden.
Het valt best mee, qua comfort is het geen Mercedes, BMW of Audi. Maar echt last had ik er niet van. Ik was alleen, dus kon achterin ook mooi slapen. Het was echt enorm gaaf!

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Wie heeft er een idee over de werking van het witte ronde onderdeel met 2 slangaansluitingen dat rechts op de rand van de tank geklemd zit?
Heb er zo gauw geen foto van maar het bevindt zich bij de pijl:
360.jpg

Een van de automaatjes heeft de onhebbelijkheid daar benzine te gaan lekken als je bij warm weer de tank helemaal vol gooit of juist bij heel koud weer de auto met volle tank in een warme garage zet.
Ik vermoed dat het iets met tankontluchting te maken heeft maar kan zo niet bedenken waarom de ene daar wel lekt en de andere niet, alle aansluitingen zien eruit als nieuw.

Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
Omdat het kan, ook maar hier even delen.

In de vakantie ben ik met de GTi naar Turkije gegaan op vakantie voor 14 dagen.
- Totale reis: 8519km
- Heenreis: ~30u incl. 8u slapen.
- Terugreis: ~36u (waarrvan 7.5u in de file bij de douane tussen Servië/Hongarije en ~6u slapen)
- Gemiddelde snelheid: 140km/h, tuurlijk af en toe 200+ gereden. Sommige wegen vragen er niet om, smeken je om plankgas te rijden!
- Aantal keer getankt: ~15/20x met een gemiddelde van ~€45 volle tank (in totaal + de vakantie zelf)
- Aantal problemen: 0!
- Aantal bekijks: 27542875
- Aantal keer de vraag of ik écht rijdend ben gekomen: 275462546x
- Aantal mensen die mijn interieur wouden overnemen: 6
- Aantal mensen die interesse hadden in de auto: 4
- Fungehalte: 10+
- Of ik het weer zou doen? Ja!

Bekijk bijlage 4356
Wat enorm gaaf. Ik vond Oostenrijk al ver en ik had daar al het idee dat iedereen me voor gek verklaarde. Dit is next-level!o_O

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Wie heeft er een idee over de werking van het witte ronde onderdeel met 2 slangaansluitingen dat rechts op de rand van de tank geklemd zit?
Heb er zo gauw geen foto van maar het bevindt zich bij de pijl:
360.jpg

Een van de automaatjes heeft de onhebbelijkheid daar benzine te gaan lekken als je bij warm weer de tank helemaal vol gooit of juist bij heel koud weer de auto met volle tank in een warme garage zet.
Ik vermoed dat het iets met tankontluchting te maken heeft maar kan zo niet bedenken waarom de ene daar wel lekt en de andere niet, alle aansluitingen zien eruit als nieuw.
heb me dat ook al afgevraagd wat het juist is. Er zit een kogeltje in dat je kan horen rammelen als je eraan schudt. Ik vermoed dus iets om af te sluiten ? Om te voorkomen dat benzine lekt via de ontluchting als de wagen op z'n kop gaat ? Is een gok...
Post automatically merged:

10.000km in Nederland in een jaar tijd is niet te vergelijken met de 8500km die ik in 14 dagen heb afgelegd in Europa. Er waren soms wegen bij daar is België niets bij!

Het was een soort van bucketlist dingetje van mij. Ik zou, nee ik moest hoe dan ook met een 106 GTi, ooit een keer die kant op gaan en daar rondtuffen. Het is ons goed gelukt! Mede ook dankzij de gereviseerde motor, ding deed het uitmuntend!

Het valt best mee, qua comfort is het geen Mercedes, BMW of Audi. Maar echt last had ik er niet van. Ik was alleen, dus kon achterin ook mooi slapen. Het was echt enorm gaaf!
Goed gedaan, mooie herinnering erbij.
Volgend jaar zou ik met de gti ook iets dergelijks willen doen, grote tocht met de mooiste wegen van Europa, misschien zelfs tot in Hongarije.
Maar als ik zover van huis ben zou ik toch geen 200 doen en het zaakje een beetje sparen :)
Had je dan reserve-onderdelen bij ? Als ik met de 106 of saxo op reis ga heb ik altijd alle sensoren dubbel mee + een ecu en een brandstofpomp. En de sleutels om dit allemaal te kunnen vervangen. Verder kan er niet veel mis gaan denk ik

gevonden op een frans forum
C'est-à-dire qu’elle permet l’entrée de l’air dans le réservoir pour compenser la consommation de carburant mais ne permet pas la sortie d’air ou de carburant par cet orifice.
Dus een ventiel dat ervoor zorgt dat er lucht binnenkan als je brandstof verbruikt (en de tank niet vacuüm trekt) maar er kan geen brandstof of damp naar buiten

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
@ Scatt: bedankt! dat wilde ik weten!
Ben er inmiddels achter dat 1 van de leidingen bovenop de tank uitkomt, nu nog even uitvogelen waar die andere heen gaat.
Denk dat het ding compleet met leidingen vervangen moet worden want die zijn van dat harde niet-vervormbare kunststof.

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
@ Scatt: bedankt! dat wilde ik weten!
Ben er inmiddels achter dat 1 van de leidingen bovenop de tank uitkomt, nu nog even uitvogelen waar die andere heen gaat.
Denk dat het ding compleet met leidingen vervangen moet worden want die zijn van dat harde niet-vervormbare kunststof.
tekening bekijken op servicebox ?

Waarderingsscore
584
Terugslagklep van de leiding die naar de motorruimte gaat op het koolstoffilter.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Kan er niet anders van maken dan dat "4" verbonden is met het koolstoffilter onder het voorspatbord en dat "5", die dus soms lekt gewoon op de vulpijp aangesloten is:
360.jpg

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
neem een zware havana en even doorblazen :)
Moeilijk hé ?
Als ik deze bekijk

dan lijkt het of dat ventieltje enkel dient om doorgang naar de koolstoffilter te geven en eventuele druk van de inlaat via de koolstoffilter tegen te houden richting tank ? (en dan zou mijn eerste commentaar - dat het ventieltje dient om lucht in de tank te laten - fout zijn...

maar hoe krijg je dan lucht in de tank zonder dat die toevoer benzinedampen naar buiten kan afgeven ??

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Als iemand ooit 4 en 5 verwisseld heeft?
Weet niet eens of het kan hoor, meestal is de fabrikant wel zo slim om er voor te zorgen dat je ze niet kan verwisselen.

Waarderingsscore
44
Fase 2 Accent 1.1
Tijd om deze week m'n schurftmobiel weer bij de garage langs te brengen voor de APK. Op dit moment staat hij bij een andere boer om de banden te laten wisselen met 2 die we nog op zolder hadden liggen, daarna gaat hij een van deze dagen naar de andere... Hopelijk blijft het bij 'nieuwe' banden en de homokineten vernieuwen die nu aan het knakken zijn zelfs in een redelijk scherpe bocht naar rechts.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
4407

Doei. Het waren 5 fijne jaren.
Het voelt een beetje alsof ik een trouwe hond naar het asiel heb gebracht :)

Waarderingsscore
584
Dat had ik met m'n 307 ? wat wordt het nu @ray?

Bovenaan