- Berichten
- 1.788
- Waarderingsscore
- 393
- Fase 2 XR 1.4
bedankt voor de verduidelijking, kan dit wel volgen, dus als je de diameter van het aandrijfwiel van de riem op de krukas kent dan kan je weten met hoeveel graden die krukas voorijlt tov standaard (een afstand van 0.2mm in graden uitgedrukt eigenlijk).Wat je zegt klopt wel, als de kop "zakt" moet het voorste deel (de trekkende zijde) van de D-riem ingekort worden om de juiste spanning te behouden, daarmee draait de krukas dus iets rechtsom, de krukas loopt dan dus een fractie voor op de nokkenas en de kleppen gaan dus later open, heb het zelf meegemaakt dat de paspen niet lekker in zijn boring viel en na het plaatsen van een 0,2mm dikkere pakking gleed ie er weer soepel in, dat probleem was dus opgelost, de hoge CO-waarde niet.![]()
Maar als in jouw geval de pennen er dan netjes invallen dan zou alles in orde moeten zijn, raar dat die co dan nog steeds te hoog is. Was de co dan nóg hoger toen je die te dunne koppakking had ?