Even verder over brandende storingslampjes en uitleesmogelijkheden:
@scatt: Ja, die blauwe sensor meet alleen de temp. van de kop dus ook zonder de aanwezigheid van kvs.
Wat ik bedoelde is dat binnen de diagnosemogelijkheden vaak een aantal storingen op een hoop geveegd worden waarvan de meeste niet eens primair zijn.
Voorbeeld: Bij mijn vorige Xantia storingslampje aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Onder garantie stuursensor vervangen, paar weken later lampje weer aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Vanuit de overweging dat er altijd een kleine kans is dat zo'n ding voor de tweede keer stuk gaat wederom stuursensor vervangen
Paar weken later, lampje aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Dan begint het dus al duidelijk te worden dat de storingsmelding secundair is.
In dit specifieke geval is er contact opgenomen met de importeur en die opperde 2 mogelijkheden:
1. Auto gaat naar de importeur en men gaat net zo lang zoeken tot de oorzaak gevonden is.
2. kabeltje naar het lampje wordt doorgeknipt en ik krijg levenslang garantie op elektronica en hydrauliek.
Heb toen voor optie 2 gekozen en nooit ergens last van gehad.