Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Ha Ha! hier net zo Noël, ik rij vaak harder dan mdv maar zie ook vaker een auto aan de kant van de weg staan waarvan ik denk: "Hé, die is zo onopvallend dat ie gewoon opvalt" :D
Lang geleden wist ik zelfs de kentekens van alle radarauto's in de regio uit mijn hoofd! :D

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Even verder over brandende storingslampjes en uitleesmogelijkheden:
@scatt: Ja, die blauwe sensor meet alleen de temp. van de kop dus ook zonder de aanwezigheid van kvs.
Wat ik bedoelde is dat binnen de diagnosemogelijkheden vaak een aantal storingen op een hoop geveegd worden waarvan de meeste niet eens primair zijn.
Voorbeeld: Bij mijn vorige Xantia storingslampje aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Onder garantie stuursensor vervangen, paar weken later lampje weer aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Vanuit de overweging dat er altijd een kleine kans is dat zo'n ding voor de tweede keer stuk gaat wederom stuursensor vervangen
Paar weken later, lampje aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Dan begint het dus al duidelijk te worden dat de storingsmelding secundair is.
In dit specifieke geval is er contact opgenomen met de importeur en die opperde 2 mogelijkheden:
1. Auto gaat naar de importeur en men gaat net zo lang zoeken tot de oorzaak gevonden is.
2. kabeltje naar het lampje wordt doorgeknipt en ik krijg levenslang garantie op elektronica en hydrauliek.
Heb toen voor optie 2 gekozen en nooit ergens last van gehad. :)

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Even verder over brandende storingslampjes en uitleesmogelijkheden:
@scatt: Ja, die blauwe sensor meet alleen de temp. van de kop dus ook zonder de aanwezigheid van kvs.
Wat ik bedoelde is dat binnen de diagnosemogelijkheden vaak een aantal storingen op een hoop geveegd worden waarvan de meeste niet eens primair zijn.
Voorbeeld: Bij mijn vorige Xantia storingslampje aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Onder garantie stuursensor vervangen, paar weken later lampje weer aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Vanuit de overweging dat er altijd een kleine kans is dat zo'n ding voor de tweede keer stuk gaat wederom stuursensor vervangen
Paar weken later, lampje aan, uitlezen bij de dealer: Stuursensor defect.
Dan begint het dus al duidelijk te worden dat de storingsmelding secundair is.
In dit specifieke geval is er contact opgenomen met de importeur en die opperde 2 mogelijkheden:
1. Auto gaat naar de importeur en men gaat net zo lang zoeken tot de oorzaak gevonden is.
2. kabeltje naar het lampje wordt doorgeknipt en ik krijg levenslang garantie op elektronica en hydrauliek.
Heb toen voor optie 2 gekozen en nooit ergens last van gehad. :)
Levenslange garantie daar kan je geen neen tegen zeggen :)
ja denk dat dit in veel gevallen zo is, enkel wat de sensor weergeeft maar niet de oorzaak ervan. Het denkwerk laten ze aan de technieker over.
Was daarnet aan het denken : toch tof zo'n eenvoudige motor met een carb. Niet al te veel problemen. Maar het nadeel is dan weer dat je het in veel gevallen niet in de gaten hebt dat er iets fout loopt en er minder controle over hebt hoe slecht of goed het beestje draait.
Maar waarsschijnlijk wel makkelijker op te sporen/verhelpen in geval van problemen.
Op dat gebied ben ik nog steeds supertevreden met mijn 2001 saxo, dat werkt goed en redelijk zuinig zonder al te complex te worden. Vind dit nog steeds één van de beste minste kwaden ...en het weegt geen ton.
Als ik dan denk aan de huidige modellen met turbo, direct injectie etc... brrrrr :) Dan liever de sprong naar EV. Ben daar de laatste tijd toch één en ander over aan het lezen. En ware het niet dat ik in dit apenland woonde dat overwoog ik een zelfbouw.

Waarderingsscore
584
Gewoon omdat het kan ?
IMG-20210126-WA0020.jpeg

Waarderingsscore
584
M'n volgende sticker wordt dan ook iets in de trant van zero fucks given Henk ?

Waarderingsscore
584
Geef je 06 nummer anders ff Henk, plak ik die eronder ?

Waarderingsscore
584
Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Krijg de laatste tijd steeds vaker als er ook maar 1 buitenlands woord op een pagina staat zo'n schermpje in beeld met de vraag: "pagina uit xxxxxx vertalen naar xxxxx? Mateloos irritant, iemand die weet hoe je dit kan blokkeren?

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
Krijg de laatste tijd steeds vaker als er ook maar 1 buitenlands woord op een pagina staat zo'n schermpje in beeld met de vraag: "pagina uit xxxxxx vertalen naar xxxxx? Mateloos irritant, iemand die weet hoe je dit kan blokkeren?
waarschijnlijk afhankelijk van het type browser?
Post automatically merged:

wat jammer dat dit geen 4x108 is, het leken op het eerste zicht wel mini rallye velgen :) 4 Jantes tôle en acier Alcar 2450 4.5x13 ET36,5 4x98 pour Fiat Cinquecento | eBay

Waarderingsscore
584

Ik gok dat je Chrome gebruikt,

Waarderingsscore
584
Waarderingsscore
69
Fase 2 GTi 1.616v
Morgen kijken voor een 607 3.0 V6 automaat full option. Als 'ie technisch minstens zo goed is als de Volvo neem ik 'm mee. Kan niet wachten ?

Bovenaan