Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Het probleem is in zoverre opgelost dat een ICT'er er naar gekeken heeft en geconcludeerd dat het betreffende apparaat hetzij niet overweg kan met 5G dan wel domweg defect is.
Als ik me niet correct uitdruk is dat voor mijn rekening. :)

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
WPA PSK key klinkt mij toch behoorlijk in de oren als wifi-wachtwoord ;-)

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Dat zal ook wel kloppen want het betreft een soort wifi ontvanger/versterker.

Waarderingsscore
584
WPA-PSK is inderdaad je wifi wachtwoord, het staat voor Wi-Fi Protected Access Pre-Shared Key.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Dat betekent dat je als er nog niets ingevuld is die zelf mag verzinnen? :unsure:

Waarderingsscore
584
Ja die mag je zelf verzinnen, als er niets in staat is het waarschijnlijk een standaardsleutel die op de achterkant van de router/access point op een etiket staat. Enige eis is dat ie minimaal 8 tekens lang moet zijn.

Waarderingsscore
118
Fase 2 1.0
Hallo allemaal,

Vandaag ging ik mijn voorremmen vervangen (blokken + schijven) maar ik krijg maar op geen enkele manier de remcilinder terug ingeduwd.
Heeft er iemand ervaring of ideeën om dit te verhelpen?

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Draaiend duwen

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Voor zover ik weet heeft draaiend duwen alleen betrekking op ABS systemen.
Je bedoelt neem ik aan de zuiger in de cilinder? en ik mag aannemen dat je auto geen ABS heeft? dan kan de zuiger gewoon teruggedrukt worden, als je het speciale drukgereedschap niet hebt kan het ook met een lijmtang.

Waarderingsscore
2
Fase 2 Sport 1.616v
Je zou anders wat kruipolie onder het hoesje van de remzuiger kunnen doen en dan terug proberen te drukken. Nog een tip is om remvloeistofdop los te halen, zodat de "lucht" weg kan. Als dat niet lukt zit waarschijnlijk je remzuiger vast

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Het rubber van de stofkap is bestand tegen DOT 4 remvloeistof wat bijna automatisch betekent dat het niet tegen minerale olie kan.
Het remvloeistofreservoir heeft een kleine boring in het deksel om over- of onderdruk te voorkomen.

Waarderingsscore
118
Fase 2 1.0
Bedankt voor de reacties, de auto heeft inderdaad geen ABS. Ik zal het eens proberen met een grote tang.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Ik zag net dat ik bij automaatje 1 een wel heel slecht stukje remleiding heb, precies waar ie onder de rechter balk naar de ruimte onder het spatbord loopt.
360.jpg

Na even schuren blijven er putjes achter dus dat zou APK afkeur worden en is sowieso gevaarlijk.
Nou vind ik het een soort erekwestie om bij een vervangende leiding (koper) de bochten exact net zo te buigen als de originele maar in dit geval vrees ik dat je hem er niet in zijn geheel en voorgebogen in krijgt, zeker bij de automaat zit aan de onderzijde het differentieel nogal ver naar achteren (te weinig ruimte dus) en vanaf de bovenkant zit de remservo in de weg.
Als ik het echt mooi wil hebben zouden motor en bak er "even" uit moeten maar dat gaan we toch maar niet doen.:)
Ik weet dat tegenwoordig het gebruik van knelkoppelingen toegestaan is maar voor mij is het nog steeds een no go.
Iemand ervaring hiermee?

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
Toch gelijk maar aan begonnen, eerst het hele systeem leeggezogen dan heb je geen geknoei en ik had de rvs toch nog niet ververst.
De nippel op de hrc ging makkelijk los met een scharnierende leidingsleutel van HBM.
360.jpg

Aan de wielzijde het uiteinde van de slang eerst heet gemaakt de nippel afgekoeld zodat die ook redelijk makkelijk los kwam.
De leiding wilde zoals te verwachten was er niet in zijn geheel uit dus ik heb hem na de meeste bochten vanaf de hrc doorgeknipt en de bochten zo goed mogelijk gekopieerd:
360.jpg

De leiding zou 160cm moeten zijn en ik had nog een stuk van 170cm/5mm liggen :)
Het nog niet gebogen stuk heb ik op de rol gelaten met een diameter van ca 20cm en die achter de motor uitgerold, toen hoefden alleen de laatste bochtjes onder de chassisbalk er nog in gebogen worden.
Toen de leiding op lengte was (had idd 10cm over) een flare met nippel aan het eind gemaakt met een handzaam BGS tooltje:
360.jpg

Ook gelijk een nieuwe slang erop en klaar is ie:
360.jpg

Leidingnippel op de hrc was goed bereikbaar met een kraaienpootsleutel van HBM.
360.jpg

Vullen, ontluchten en wat mij betreft APK klaar, het enige wat een probleem kan worden is de viergastest, die zit bij deze auto altijd net op het randje.:(
360.jpg

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
En juist die HBM sleuteltjes zijn spotgoedkoop:
Moet er niet eens aan denken wat zoiets bij Facom of Gedore zou moeten opbrengen.

Waarderingsscore
950
Fase 1 Accent 1.0
En ja hoor! dat kon er ook nog bij, een klein lullig gaatje in de achterrand van de demper, maar goed, de regels zijn duidelijk "moet over de gehele lengte gasdicht zijn"
360.jpg

Gelukkig had ik nog een nieuwe op zolder liggen:
360.jpg

Waarderingsscore
584
En ja hoor! dat kon er ook nog bij, een klein lullig gaatje in de achterrand van de demper, maar goed, de regels zijn duidelijk "moet over de gehele lengte gasdicht zijn"
360.jpg

Gelukkig had ik nog een nieuwe op zolder liggen:
360.jpg

Dat is toch een afwatergaatje, kan je soms mee weg komen :p

Waarderingsscore
237
Fase 2 Rallye 1.68v
Ben druk op zoek naar een garage om de koppeling, drukgroep en aandrijfassen te laten vervangen van m'n 106 Rallye.. Maar na een teleurstellende dag rondbellen (en niet teruggebeld worden), kom ik toch weer op dit forum terecht..

Weet iemand toevallig een betrouwbaar en betaalbaar adres, in stad Groningen, voor deze reparaties?

Het geluid uit de bak (met koppeling ingetrapt) is dusdanig dat ik een garage dichtbij zoek. En dit klusje zelf op straat uitvoeren, zie ik niet zitten..

Bovenaan