Kwam een artikeltje tegen over dit leuke actie model. De 205 en 106 Trophy, ter ere van de Grass Court Trophy in Rosmalen. Het lijkt er op dat het gaat om een XN in de mooiste kleur "vert fluorite" met leuke "Kron Prinz/Roland Garros" velgen, wielkast verbreders en een achterspoiler.
Het model is alleen in Nederland geleverd en naar verluidt waren het slechts 200 exemplaren in totaal. Nou heb ik zo het vermoeden dat het er wellicht iets minder zijn geworden. Van de 205 Trophy zijn er 84 bekend zo geregistreerd te zijn geweest, van de 106 slechts 39. Nou weet ik niet hoe het vroeger met kenteken registraties ging dus als iemand mij kan vertellen wat er met de missende 61 106jes en 26 205jes is gebeurd hoor ik het graag.
Dan het trieste nieuws: van de 39 Trophy's zijn er slechts 2 met actief kenteken waarvan welgeteld 0 met geldige APK.
FVFF41: Laatste APK datum 2-6-2021
Laatste keer gekeurd met 5 opmerkingen
FHRP43: Laatste APK datum 5-5-2014
Laatste keer gekeurd met 0 opmerkingen
Daarmee kunnen we vrezen dat het wellicht gedaan is met dit bijzondere Nederlandse actie model. Nu doet het toeval blijken dat ik alle onderdelen in huis heb om een XN om te toveren in een Trophy. Dus wie weet komt er ooit nog een replica...
(Mocht iemand in bezit zijn van een Trophy en er van af willen hoor ik het natuurlijk ook graag

)