Slowchat 15 - waar niets zinnigs wordt vermeld

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Waarderingsscore
2
Hahaha, dank mannen! Ik ook geen 106 project meer.. Wie weet ooit nog als ik mezelf wat meer kan verwennen op dat gebied! Voor nu eerst een 206cc erbij gekocht, naast de Renault Grande Scenic (gezinswagen). Vanaf de Seat eerst de stap weer terug gemaakt naar frankrijk, de renault. En dan nu weer een Peugeot er bij! Ik mis het wel hoor, de verbondenheid van een club!

Waarderingsscore
155
Fase 2 Accent 1.4
IMG-20230203-WA0006.jpg

De bak klonk gisteren plots een beetje vreemd toen ik onderweg was naar huis. Thuis aangekomen trof ik dit aan.

Mijn auto heeft in elk geval een uitvoerige underbody antiroestbehandeling gehad...

Waarderingsscore
393
Fase 2 XR 1.4
o jee .. Meestal zitten die originele doppen keihard vast dus die olie zal reeds eens gewisseld zijn ...

Waarderingsscore
2
Kreeg net bericht op facebook dat het vandaag precies 7 jaar geleden is dat de 106 is weg gegaan... (de 1.4)

Waarderingsscore
584
Doet dan stiekem toch wel n beetje pijn he :p
Post automatically merged:

In het kader van herinneringen 7 jaar geleden...
13177565_1102771979785992_5048263248133850039_n.jpg

Laatst bewerkt:
Waarderingsscore
2
Doet zeker pijn.... Vooral de reden en het achteraf verhaal.
Nooit weer wat van de auto gehoord, zo zonde...

Waarderingsscore
584
Jammer is dat dan he, ik weet van mijn laatste GTI dat ie gesloopt is, nu was dat opzich ook onvermijdelijk gezien de kofferbakbodem ongeveer los lag. Maar toch hoop je dan nog ergens een foto tegen te komen van bijv. de motor die voor zn leeftijd echt nog in zeer goede staat was. (En vrij herkenbaar gezien de knalgele kleppendeksel en (nep) carbon inlaat en bobinedeksel).

Helaas gaan die dingen vaak zo, niet altijd, zo heb ik bijvoorbeeld vorig jaar mn scooter van 13 jaar geleden teruggekocht, dat is nu mn daily 🤡

Waarderingsscore
2
Dat is wel leuk inderdaad! Als ik hem weer tegen kom zal ik hem waarschijnlijk ook terug kopen. Maarja, wat is de kans... Na 7 jaar stilte..

Emiel

Donateur
Waarderingsscore
210
Fase 2 GTi 1.616v
Jammer is dat dan he, ik weet van mijn laatste GTI dat ie gesloopt is, nu was dat opzich ook onvermijdelijk gezien de kofferbakbodem ongeveer los lag. Maar toch hoop je dan nog ergens een foto tegen te komen van bijv. de motor die voor zn leeftijd echt nog in zeer goede staat was. (En vrij herkenbaar gezien de knalgele kleppendeksel en (nep) carbon inlaat en bobinedeksel).

Helaas gaan die dingen vaak zo, niet altijd, zo heb ik bijvoorbeeld vorig jaar mn scooter van 13 jaar geleden teruggekocht, dat is nu mn daily 🤡
Knal gele kleppendeksel!? Die heb ik laatst ergens voorbij zien komen!

Gevonden! Oorspronkelijk ook een 1.4, dusss....

Citroen Saxo / Peugeot 106 Te Koop/Gevraagd/Vraagbaak | GERESERVEERD!!!!!!!!!!!! DE AUTO IS NU COMPLEET GERESERVEERD

Screenshot_20230209-191405.jpg

Waarderingsscore
5
Fase 2 Sport 1.1
Dus... vanmorgen liep ik naar mijn auto om naar school te gaan, en zag dat mijn uitlaat wat lager hing. beetje gevoeld of hij nog wat stevig hing, en dat ging wel. Dus rij ik weg en na 10 meter hoor ik geschraap. auto gestopt en toen zag ik dit:
1676642921124.png

Heb hem ondertussen met wat ijzerdraad weer laten hangen. maar de pinnen die normaal in de rubbertjes steken om hem op te hangen zijn foetsie, hele straat afgezocht 😅

Waarderingsscore
584
Knal gele kleppendeksel!? Die heb ik laatst ergens voorbij zien komen!

Gevonden! Oorspronkelijk ook een 1.4, dusss....

Citroen Saxo / Peugeot 106 Te Koop/Gevraagd/Vraagbaak | GERESERVEERD!!!!!!!!!!!! DE AUTO IS NU COMPLEET GERESERVEERD

Bekijk bijlage 7426

Haha ja die heb ik ook voorbij zien Komen, maar dat is m niet 🥹

Dus... vanmorgen liep ik naar mijn auto om naar school te gaan, en zag dat mijn uitlaat wat lager hing. beetje gevoeld of hij nog wat stevig hing, en dat ging wel. Dus rij ik weg en na 10 meter hoor ik geschraap. auto gestopt en toen zag ik dit: Bekijk bijlage 7447

Heb hem ondertussen met wat ijzerdraad weer laten hangen. maar de pinnen die normaal in de rubbertjes steken om hem op te hangen zijn foetsie, hele straat afgezocht 😅

Apart, zo slecht ziet De demper er toch niet uit?

Waarderingsscore
5
Fase 2 Sport 1.1
Haha ja die heb ik ook voorbij zien Komen, maar dat is m niet 🥹

Apart, zo slecht ziet De demper er toch niet uit?
Nee klopt, mijn auto heeft weinig op de teller staan, ik denk dat de vorige eigenaar/eigenaren het meer als boodschappen auto hebben gebruikt. dus heeft wss vaak gewoon stilgestaan. is tot nu toe ook het enige onderdeel waar ik problemen mee heb gehad. een half jaar geleden heb ik hem laten dichtlassen omdat hij ergens doormidden was gebroken xD

Emiel

Donateur
Waarderingsscore
210
Fase 2 GTi 1.616v
Iemand die een fabrieksnieuwe 106 wil?
IMG_20230223_200033.jpg

Emiel

Donateur
Waarderingsscore
210
Fase 2 GTi 1.616v
Waarderingsscore
118
Fase 2 1.0
35B10075-5FC6-43FC-8585-9CFFD8377FBF.jpeg

Vandaag op GR8 ICS (Kortrijk Expo, België)
Stond op Nederlandse nummerplaat. Weet iemand van wie deze is?

Bovenaan