En dat is niet zoals hier het geval zou zijn om fiscale redenen?
neen, helemaal niet. Hier wordt je daar trouwens niet extra op belast. (maar ik hoop dat het wel komt als ik het SUV opbod van tegenwoordig bekijk). Bij onze zuiderburen de Walen is er nu sprake van wel te belasten op gewicht.
Gewoon een licht wagentje met een vlotte motor. Omdat dat leuk rijdt. En ook een beetje uit principe. Het is altijd makkelijker om een wagen zwaarder te maken dan lichter. Als ik kijk naar de gewichten van recente wagens dan besluit ik dat het milieu geen enkele rol speelt. Alles wat men efficiënter gemaakt heeft aan de motor in de loop der jaren dat is men kwijt door het extra gewicht.
Lichtere wagen, kleinere banden, lagere rolweerstand. Als ik bijvb kijk naar het gewicht van een Audi A2 1.4 destijds. Dat vond ik leuk gedaan, men had op dezelfde weg kunnen blijven, maar helaas.
Was deze week bij de Peugeot dealer. Stond een nieuwe 208 met die 130pk motor. Hadden ze nu een 106je in het gamma onder de 800kg met die motor man man zou dat leuk zijn
dit vind ik bijvb. supergaaf, alleen jammer dat ie zo lelijk is
F16 Turbo, performance et polyvalence | SECMA AUTOMOBILE