Peugeot 106 S2 1.6 8V Rallye '97 [verkocht]

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Hoezo spreekt het tegen? Overal geef ik hetzelfde aan. Ik wil de auto optisch mooier maken maar de koeling van een 106 is een belangrijk iets, daarom heb ik voor een oplossing als deze gekozen. Simpelweg gaten er in boren o.i.d. is niet aan mij besteed. Het geheel moet er uit zien alsof het ook echt zo hoort.

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Oh ik dacht dat het puur vanuit praktisch moest in eerste instantie. Maar ik vat hem hoor. Nuttig en als het even kan ook mooi.

Waarderingsscore
5
Fase 2 GTi 1.616v
Ben zelf niet zo van de 4 air ducts, maarr de de-barred voorbumper staat m echt goed!
Ga ik zelf ook nog ooit doen :D

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Zaterdag 10-05-2014

Ik heb een mooi tellerpaneeltje gekocht bij de automaterialenzaak, deze past precies op de positie van de radio. Hier komen 3 QSP meters is.

mj8eb7.jpg

Ik had ook nog een andere GTI bumper liggen, hier zaten enkele scheuren in en ik vond het destijds te veel moeite om dat te herstellen. Nu ik inmiddels toch alle spullen in huis heb ben ik eerst maar eens aan deze bumper begonnen! Ziet er al goed uit zo voor de eerste paar werkzaamheden, het afwerken zal wel een hoop tijd kosten maar het resultaat mag er dan ook wel wezen!

ws0kxx.jpg

mt5ziq.jpg

Omdat deze bumper nog dicht achter de kentekenplaat is kan ik hier ook nog creatief mee zijn, ik heb eens gekeken naar 3, 4 en 5 inducts. 5 ziet er echt extreem ruig uit. Daarbij krijg je dan nog het meeste rijwind ook in de radiateur!

a27xwo.jpg

2r20t9f.jpg

Bas.

Club Malloot
Forumleiding
Moderator
Waarderingsscore
58
Fase 2 GTi 1.616v
Dan heb je een mooie brievenbus^^

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Dat was eerst de bedoeling. Maar had bewust de slijptol nog niet gepakt. Eerst maar eens denken of ik dat echt wilde. Paar nachten over geslapen en voorbeelden op Internet opgezocht. En dit vind ik er echt gewoon super netjes uit zien en is ook nog eens effectiever omdat je nog een induct er bij plaatst.

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Zaterdag 10-05-2014 - Vervolg

Zojuist bij PPR Autosport een origineel Peugeot revisieset gehaald voor de MA versnellingsbakken. Kostbaar setje maar hierdoor is mijn versnellingsbak straks gewoon als nieuw!

De bestelde Peugeot Sport Group N koppelingsset komt binnen nu en 14 dagen binnen. Even afwachten dus nog!

14df4ae.jpg

Laatst bewerkt:

Gerald.

Donateur
Waarderingsscore
123
Fase 2 Rallye 1.616v
mooi dat je toch mijn oude bumper aanpakt. leuk om te zien dat er nog weer wat van gemaakt gaat worden

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
mooi dat je toch mijn oude bumper aanpakt. leuk om te zien dat er nog weer wat van gemaakt gaat worden

Eerst maar eens zien of ik alles 100% strak krijg. Hij is goed naar de klote. :ph34r:

Waarderingsscore
0
Fase 2 Sport 1.4
Vind die 5 gaten wel wat hebben .. Alleen zal ik de bumper nog wat verstevigen wand de middestijl en eventueel 5 van die gaten word denk wel slap

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Dat zal niet nodig zijn hoor, heb je die binnenkant van zo een bumper wel eens bekeken ^^ die zijn volgens mij echt sterk.

Waarderingsscore
0
Ik zou de achterkant toch ook flink verstevigen met polyester en wat matten. .. als je dan toch bezig bent. ..

Bas.

Club Malloot
Forumleiding
Moderator
Waarderingsscore
58
Fase 2 GTi 1.616v
De mijne is wel verstevigd.

ray

Beheerder
Donateur
Waarderingsscore
391
Fase 2 Turbo 1.68v
Da's alleen maar gewicht :)
Ik heb ook 6 van die gaten in de voorbumper zitten en geen middenspijl. Verstevigen is echt niet nodig. Zolang je de binnenbumper niet al te veel molt blijft het allemaal stevig genoeg.

92i7.jpg

Waarderingsscore
689
Fase 1 Maxi
Bedankt voor de foto Ray, ik wilde het anders doen maar kan inderdaad beter heel het onderste bakje weg halen van de binnenbumper. Misschien plak ik er hier en daar nog een mat tegenaan, heb immers toch alles in m'n handen als ik weer verder ga met de bumper.

Waarderingsscore
22
Fase 2 S16 1.616v
Het heeft wel wat, die gaten :)

En verstevigen lijkt me ook niet echt nodig. Door al die ronde vormen is zo'n bumper op zich zelf al stevig genoeg.

Waarderingsscore
27
Fase 2 Sport 1.616v
Ziet er ook wel fancy uit. Misschien ook wat voor mij :)

Bovenaan